Viktväktarna
Hur mycket övervikt måste man ha för att få gå med i viktväktarna? Vad kostar det?
Hur mycket övervikt måste man ha för att få gå med i viktväktarna? Vad kostar det?
Hej! Jag tror att "alla" får va med, bara man inte är för smal från början. Om du är intresserad kan du ju börja med nån viktväktar kokbok, finns mängder i handel! Lycka till!
Hej Lilla-Lina
Jag har varit med i viktväktarna, jag vägde in mig på 60,4 kg och fick min målvikt på 54 kg, jag är 161 lång.
Det fungerar mycket bra jag gick ner 2 kg första veckan och sedan 0,5 - 1 kg per vecka, men tyvärr kom jag in i gamla vanor igen så jag har gått upp till 57,5 kg. Jag har börjat igen men jag väger mig hemma. Hör av dig om du undrar något!
Jag väger 55 men anser själv att min ideal/trivselvikt vikt ligger på 50-51 kg (är 158 cm). Känns lite fånigt att gå till viktväktarna när man inte ser överviktig ut för fem öre...
Lilla-lina: Äsch, jag tyckte det var många på Viktväktarna som inte var överviktiga. På den klassen jag gick på var det inte någon som var sådär jättefet (det finns dock XL-klasser iofs) och det fanns gott om människor, till synes normalviktiga. Till Viktväktarna kan man ju gå om man vill lära sig att äta rätt och det finns ju många där som har nått målvikt och går på jämvikt också.
Tycker samma som Guldfisken, gå ditt om du känner för det
Lilla-Lina:
Jag hittade "hit" nyss och jag viktväktar sedan 6 veckor tillbax och är 6,6 kg lättare!!
Att viktväkta är inte särskilt dyrt, allt finns att läsa om här:
www.viktvaktarna.se/
Jag kör som månadsmedlem (350:-/mån) - superbra när man ändå är framför burken
Lycka till med viktminskningen!
Hej!
Lägsta vikt för att börja på ViktVäktarna är BMI 20+3 kg. BMI kan du räkna ut på deras hemsida.
Jag är också månadsmedlem. Funkar utmärkt. Man fyller i en checklista med points på vv:s hemsida. Det är riktigt roligt.
Går på jämnviktsprogrammet nu. Har varit med sedan april förra året och gått ner 14 kg.