Droska i Ystad-trakten
Nån som vet någon som kör droska eller häst & vagn i Ystad-trakten?
Nån som vet någon som kör droska eller häst & vagn i Ystad-trakten?
Ingen som vet någon kusk i Ystadstrakten?
Vilket datum behöver ni? Eventuellt vet jag några stycken. Håller själv på att leta upp. Har fått nummer till ett par stycken som jag ska ringa. Kan höra av mig sen om det blir napp.
Vi gifter oss den 1 juli nästa år. Om du vill så kan du maila.
tjopppsan@hotmail.com
Någon annan som vet?
Hej igen! Förlåt att det dröjt. Har fått pris från två stycken i gärdsnäs. Den ena tar 2500 och den andra tar 3000. Det är totalpriset som även inkluderar transport till Sjöbo. Så jag tippar på att det borde bli samma pris till Ystad.
Vi ska iväg och titta på vagnarna nästa vecka så jag kan ju höra av mig sen om det är av intresse.
Hej du har inte möjlighet att ta kort eller om du kanske vet om de har hemsida?
Tack så mycket för hjälpen. :) Jättetack!
Hej igen!
Nu har vi hittat en billigare. 2000 tar han och finns i Vanstad.
Ska ner och titta på vagnen på onsdag. Om den är bra så kör vi inte och tittar på de andra två.
Hör av mig i veckan med telefonnummer till alla tre. Har numren nere i Ystad och dit ska jag onsdag-torsdag.
Ok va bra tack så mycket!
Är själv inte från trakterna så man e lite nollad, om allt :-S
Var bor du? Var gifter ni er?
Jag bor i Helsingborg, men vi ska gifta oss i Sjöbo.
De tre vi pratat med transporterar hästarna och vagnen till Sjöbo. Därför tror jag det är samma pris till Ystad.
Kommer ni där ifrån? Vi har bott några år i Sjöbo förr, bor i Tollarp utanför Kristianstad, nu. Kommer själv från T-borg, jobbat o gått i skolan i Ystad. :)
Om du vill kan du ge mig namnen på min mail ovan, så kan ja hjälpa till o kolla runt.
Skulle jag oxå kunna få veta sen när ni hittat??
Letar själv och ska gifta mig i Tolånga (utanför sjöbo).
Letar egenligen efter nå´n gammal "pack-vagn", -nå´n som vet??
Allt är annars av intresse.
Har ni hittat nå´t än??