• Chocolate Chip Cookie

Naturdiet - någon mer?

Hej allesammans!

Har precis idag börjat med en Naturdiet-kur. Hade tänkt att börja med att köra en ren kur i två veckor. Siktar på att gå ner 4-5 kg på dessa två veckor. Är det ett rimligt mål? Jag är 164 cm och väger 71 kg, men skulle vilja gå ner till strax under 60 kg. Hade mest tänkt mig Naturdiet som ett startskott, har kört VV ganska mycket och hade tänkt att fortsätta med det (tror att det är det mest hållbara i längden) men efter att viktminskningen gått lite trögt på sistone tänkte jag chocka kroppen lite.

Är det någon mer där ute som håller på med Naturdiet så kan vi peppa varandra och ge varandra små tips och trix. Har köpt ett paket med 25 choklad-påsar och de smakar vidrigt rent ut sagt. Bara att bita ihop och svälja. Några tips på hur man får det att bli lite godare? Är jordgubbs- eller caffe lattepulvret godare?

• Svar på tråden Naturdiet - någon mer?
  • linslusen

Jag tycker att chokladen är godast.
    Jordgubb tyckte jag inte om samt caffe latte, men jag harinte smakat dom när man gör "egna drickor" utan ready to drink.
    Dom e bra tycker ja :)
    Har också funderat på om man ska börja med naturdiet.. eller nutrilett :)

Lycka till !!

• Chocolate Chip Cookie

Linslusen: Tack för svaret! Ja, RTD:arna är goda allihopa, men tyvärr blir det en kostnadsfråga för min del, har inte så mycket pengar nu på sommaren (är student) så det får bli pulvret. Chokladen var som sagt heläcklig och vaniljen ännu värre, den fick jag inte ens ner, men pulverjordgubben och pulvercaffelatten är helt okej. Hade dock inte prövat att ha i en massa is i shakern som jag blandar i och sedan i den färdiga drycken och när jag gjorde det i morse var tom chokladen helt okej. Så då borde åtminstone jordgubben tom vara riktigt god med is, eftersom den var helt okej utan.

Har redan tappat 3 kg de första två dagarna, från 71 till 68, men jag antar att det är mycket vätska. Det är ju i alla fall i rätt riktning!

Svar på tråden Naturdiet - någon mer?