• Isabelle95

Hur skaffar man vänner?

Skulle vara roligt att utöka sin vänskapskrets lite nu när ens alla vänner har flyttat utomlands eller försvunnit med nya pojkvänner. Tycker att det är svårt att hitta nya vänner i Halmstad och jag känner att jag har växt ifrån mina nuvarande då jag är inte sambo och lever det hektiska singellivet . Är det någon mer som känner så ? Vore roligt att kanske samla ihop ett gäng och ta en fika och bara sitta och prata lite. eller vad tycker ni så tycker jag iaf

• Svar på tråden Hur skaffar man vänner?
  • Filippa_K_

Hej hej. Jag förstår hur du menar.. Jag har mina vänner-men hör inte jag av mig så träffas vi inte. Men dom kommer såååå gärna när vi ha bjudningar m.m.

Jag skulle gärna träffa nya människor & fika osv. Synd att det är så långt till Halmstad.. (Men vi har stuga ca 1 mil ifrån )

• melie

Börja på Komvux! Skämt å sidå men jag har sedan jag började på Komvux (i Halmstad) nästintill bytt ut hela min vänskapskrets. Precis som du säger så är omsättningen stor. Men ett tips är att läsa en kurs eller två antingen på komvux eller högskolan. Sen är jag själv ute rätt mycket i krogmiljö och där har jag faktiskt träffat mina närmaste vänner. Man träffar likasinnade.

• melie

Missade att du inte gillade att gå ut...

• AnnelieE

Isabelle95,
    här är en till som har svårt att träffa nya vänner i Halmstad. Tar gärna en fika någongång!

Svar på tråden Hur skaffar man vänner?