• minibrud

    mens på bröllopsnatten!!

    jag undrar om det finns några brudar som har haft mens under bröllopsnatten? och hur ni gjorde då på natten med sex alltså? vi har nämligen bokat en hotell svit med bubbelpool, inte så kul kanske med mens ;) kan man bada i bubbelpool med tampong??

    hoppas att nån har tid att svara!!!

  • Svar på tråden mens på bröllopsnatten!!
  • Fresan

    Klart du kan bada i bubbelpool med tampong. Ni får hålla er i badrummet med lite tända ljus så syns inte ev fläckar.

  • Bela

    Annars finns det ju olika sätt att skjuta upp mensen nån dag.

  • blivande fru J

    vem bryr sig om lite blod på bröllopsnatten? Jag tycker sex är som skönast vid mens...

  • Liten Filur

    Du kan ju alltid köpa akut p-pillret Norlevo på apoteket och ta det någon dag innan beräknad mens. Pillret skjuter upp mensen 5-7 dagar ungefär. Det är dock inte att rekommendera om ni funderar på tillökning under bröllopsnatten.

  • Nyfiken gul , nu fru

    jag hade mens på mitt bröllop o det gick hur bra som helst...

    använd tampong om du ska bada...

    för övrigt funkar det som vanligt...

    Dock la vi en handduk under rumpan för att inte skrämma vettet ur städerskan dagen därpå sen....

  • AnnLee

    Liten Filur - Måste bara fårga dig om Norlevo... Jag trodde att det var ett dagen-efter-piller?! Jag visste inte att man kunde skjuta på mensen med den. Jag har nämligen tidigare fått tabletter utskrivna av läkare för att skjuta på mensen. Funkar det lika bra med NorLevo eller?

  • Micke Picke Päronp*ng

    Som kille tycker jag man ska respektera om tjejen vill ha sex med mens eller inte.
    Mig spelar det ingen roll om det är mens.

    VIll han inste respektera dig ska du säga nej till prästen tidigare samma dag...

    om det går att skjuta upp den eller ej har jag ingen aning om...

  • minibrud

    jag är tacksam för alla råd och snabba svar jag fick :) det får nog bli bad med tampong och handduk under rumpan....

  • Liten Filur

    AnnLee

    Norlevo är som du säger ett dagen efter p-piller, eller akut p-piller som jag kallar det. Det ska naturligtvis egentligen också enbart användas i det syftet. Jag har dock märkt (när jag använt Norlevo som dagen efter) att det även skjuter upp mensen 5-7 dagar. Så det funkar för det med, även om man egentligen inte ska använda det i det syftet.

  • Jocsan

    Liten Filur

    Om man har mens kan man inte bli gravid...alltså ingen tillökning under bröllopsnatten om man har mens.

  • Bela

    Jocsan, ang. din kommentar till Liten Filur och dennes båda inlägg.

    Oxå dumt att ta akut p-pillret Norlevo för att skjuta på mensen om man vill bli med barn på bröllopsnatten.
    (hoppas inte Liten Filur tar illa upp, men om man läser båda dina inlägg separat blir det lite skojjigt)

  • SadPsychoBitch

    Det finns piller som skjuter upp mensen, bara gå till läkare och få dem utskrivna. Jag själv skulle aldrig ha sex när man har mens. Usch och fy!

  • Ung drömmare

    Det där med Norlevo har jag aldrig hört och det har aldrig funkat för mig. Så det kanske funkar för Liten filur men om du vill vara säker så ta kontakt med din läkare så fixar de medicin som skjuter upp.

Svar på tråden mens på bröllopsnatten!!