• confetti

    väntar fortfarande på mensen...

    Nu är jag här igen bara för att jag är så nojjig men jag måste fråga en sak och se vad ni tror. Jag tog ut min kopparspiral för drygt två veckor sedan för att den inte passade mig. Därefter har vi använt kondom. När jag tog ut kopparspiralen var det runt ägglossningen för brösten hade precis börjat ömma som de alltid gör då.

    Vi hade haft sex kvällen innan och den togs bort morgonen därpå. Kan jag ha blivit gravid efter det att spiralen togs ut? Den ska ju göra att befruktning försvåras men tänk om det var några spermier kvar som piggnade till sen?

    Doktorn sade att det nog inte skulle vara någon fara men jag väntar fortfarande på att få min mens så jag kan inte låta bli att oroa mig lite.

    Vad tror ni? Börjar brösten ömma just under ägglossningen, lite innan eller någon dag efter?

  • Svar på tråden väntar fortfarande på mensen...
  • Mizz_

    tror att du oroar dig för mycket just nu, som gör att den försenas.

    har för mig att det dröjer lite längre tid dessutom efter att man använt spiral- för mensen att komma igång...

    ta det lugnt bara, så kommer den säkert.

  • snäckan80

    I värsta fall ta ett grav test soom kan lugna nerverna. Är det neg kommer säkert mensen efter ett par timmar för att du slappnar av annars vet du ju vad det är!
    Har en kompis som nyss var helt nojig och tog ett grav test som var neg. Hennes mens kom efter ett par timmar!

    Slappna av och lycka till vad än resultatet blir!

Svar på tråden väntar fortfarande på mensen...