• L05

Hur får jag bort bruna fläckar på överläppen?!

Använder idag solskyddsfaktor 50+ för att att undvika att de blir mörkare. Jag har försökt att använda en produkt från chanel som är ngn corrector av mörkare fläckar, men det funkar ju inte...som väntat egentligen. Jag har förstått att det finns blekningsmedel, som man kan få utskrivet på recept, men då måste man definitivt undvika solen.

Jag använder idag smink för att dölja fläckarna, men jag ser dem ändå...så frustrerande.

Är det någon som haft liknande erfarenhet,men blivit av med problemet?

Tacksam för tips - vill verkligen slippa se fläckarna på mina bröllopsbilder.

• Svar på tråden Hur får jag bort bruna fläckar på överläppen?!
  • MJB

L05
    Den från Chanel är det den som är skitdy i en vit flaska med svart text??
    Har nämligen samma problem och blev rekommenderad att köpa den, den funkar alltså inte?

• Miracle

Jag får som en brun rand längs med överläppen när jag solar. Först nu har jag kommit på att använda solskyddsfaktor för läpparna, använder lypsyls sun & snow och tycker inte att det har blivit värre iallafall. Jag hoppas att det försvinner av sig själv...

• L05

MJB,
    Chanels produkt är en avlång pennaliknande "cylinder" m svart text och med en kula i spetsen som "rollar" över fläckarna. Kanske har fläckarna reducerats en aning, men jag har ju så stora förväntningar och otålig, så då kanske jag inte riktigt märker det. Den är dryg ialla fall!
    Andra saker jag testat är att stryka på E-vitamin olja (finns i små tablettkapsyler)...märker ingen större förändring där heller...sedan har man hört talas om att bleka hud m citron...hm, jag tror nog att det handlar om att skydda sig ordentligt och ha tålamod, så försvinner det så småningom...

• Brollie

Köpte förra sommaren på Kicks en kräm... *springer o kollar* Fade out, med röd etikett, fanns med blå oxå, för känslig hy. Tjejen i butiken tipsade om den när jag frågade o sa att många mörkhyade tjejer köpte den. Har haft den på överläppen o tycker det jämnat ut sig! Inte dyr o jätte dryg, men måste använda nån gång i veckan för att det ska hålla sig.

• L05

Tack för tipset Brollie!
    Ska köpa den bums imorgon - måste ju testas. Man vill ju som sagt ha perfekt "yta" på bröllopsfotot

• L05

Förresten, vad heter märket?

• Lenchen

Vad lustigt. Jag har ocksa fatt det pa senare tid, och trodde att jag nastan var ensam med det problemet! Atminstone ar man inte ensam. Inte for att det ar ett sa extremt stort problem, men anda. Ska tanka pa att smorja in med solkram, tack for tipset.

• Skidbrud (gift)

Min syster har också en rand på överläppen, ser ut som hon har målat med läppenna.
    Hon gick till läkare och frågade om det men han sa att det var jättevanligt hos tjejer och det var inte så mycket att göra åt det.
    Man får väl se det så att man slipper måla i konturerna med läppenna (om man nu brukar det) ;)

Hoppas det går bra för er!

• Brollie

Det är inget märke, bara Fade out... På Kicks brukar den finnas där de har lite billigare krämer, typ Lumene.

• sofia  aneleh

får jag bara fråga, vad är det för bruna fläckar och ränder ni pratar om? jag har aldrig i mitt liv lagt märke till nåt sådant på någon människa?

jag har däremot några fräknar på min överläpp men det tycker jag bara är sött

• Skidbrud (gift)

Det är pigmentfläckar!

Det syns inte speciellt mycket men om man har dom själv kanske man stör sig på dom!

• melie

Denna kräm, hur pass mycket bleker den? JAg har själv fräknar (tycker också det är fint med fräknar på näsan) men jag har större fräknar osymetriskt i ansiktet som gör att ansiktsfärgen ser ojämn ut. Jag skulle vilja bleka dem så att ansiksfärgen blir jämnare. Vad tror ni, kan denna kräm hjälpa mig?

• melie

Vet att det finns en kräm mot mörka pigmentfläckar på Åhlens och i hälsokost-butiken som heter "super glandin". Nån som testat denna?

• melie

Sökte på altavista och hittade en kräm som heter "fade-away pigmentation lotion" nån som hört nåt om denna och vet vart man kan köpa eller beställa denna? (bor i halmstad)

• majbrud2006

Jag har provat "Fade out". Inget resultat. Jag har provat "Superglandin". Inget resultat. Finns det NÅGOT som funkar förutom hudslipning?

Svar på tråden Hur får jag bort bruna fläckar på överläppen?!