• lollizz

kan vi ej få barn??

Hej!

Jag är en tjej på 22 år, och min sambo (fästman) är 25. Vi har vart tillsammans i tre år nu. Under denna tid har vi aldrig använt oss av preventivmedel. Vi har heller inte försökt få barn, utan använt oss av avbrutet sex. Jag börjar nu fundera över om ngt kanske är fel, eftersom vi inte blivit med barn trots detta, under tre år utan preventivmedel. Vad tror ni ???

• Svar på tråden kan vi ej få barn??
  • stressad brud

om ni pratar med en barnmorska så kommer ni att få göra undersökningar, eftersom ni försökt bli gravida i över ett år, såsom spermaprov och du får göra en undersökning för att se om allt är som det ska! på familjeliv.se (systersajt till denna sajten) finns många par som är i er situation och där kan du få veta mer vad det kan bero på, och vad för slags utredningar ni kommer få göra!

många kramar till er och försök hålla modet och hoppet uppe!

• stressad brud

oops såg nu att ni haft avbrutet samlag, då behöver det ju inte betyda att ni inte kan få barn! då kan ni ju haft "tur" eller vad man ska kalla det och inte ha blivit gravida!

• NokGroda

finn fem fel i den här frågan.. !!

varför inte använda preventivmedel? hur kul kan det vara med avbrutet sex?!

och om ni nu försöker hålla det "säkert" utan preventivmedel och tror på det, hur kan du börja undra om något är fel? avbryter ni för skojs skull? vill ni egentligen bli med barn? eller vaddå?

*kan inte förstå!*

• lollizz

Jag vill inte använda p-piller. Har provat, men mår dåligt av dem. Dessutom riskerar man att öka risken att få blodpropp och bröstcancer. P stav funkar inte heller, blödde hur länge som helst då jag hade den. Farligt för kroppen med alla dessa konstiga hormoner. Blir jag med barn behåller jag det! Men helst vill vi vänta, därav abryter vi sex.

• Fru Kirta

Varför inte använda kondom? Det känns lite märkligt att spela lotteri med något som som grundligt förändrar ens liv. Antingen vill man bli gravid eller inte.

• Sarge

Jag skulle rekomendera mini-piller istället för P-piller iafall du inte kan äta p-piller.
    Minipiller innehåller inte alls samma mängd hormoner !

Jag mådde oxå dåligt av p-piller, men bytte till minipiller & vips försvann problemen !

Däremot så förstår jag inte riktigt vad du menar med att du inte tror att du kan bli med barn, eftersom Ni inte försökt...eller missuppfattar jag....avbrutet samlag har man väl för att INTE bli med barn, eller ?

• Stardrop

Om ni inte verkligen längtar efter att få barn, så skydda er! Jag mådde pyton av både p-piller och p-stav. Jag betedde mig som en riktig bitch!!! Inge kul alls varken för mig eller min sambo. Nu har jag kopparspiral som funkar utmärkt, eftersom den inte utsöndrar några hormoner alls. jag skulle rekommendera den till dig, (även med tanke på att den är helt gratis till de som är under 23)

• Jennie med ie

Anledningen till att ni använder er av avbrutet samla är väl att ni ror det minskar sannolikheten gör graviditet drastiskt? I så fall, vari ligger det konstiga att du inte blivit gravid?

Svar på tråden kan vi ej få barn??