OT: Fiskrestaurang i Göteborg sökes
Ska till Göteborg och vill gå på fiskrestaurang, men vet ingen bra. Någon som kan hjälpa mig?
Ska till Göteborg och vill gå på fiskrestaurang, men vet ingen bra. Någon som kan hjälpa mig?
Hej!
Finns en massa fantastiska fiskrestauranger i stan, men de som är mest kända är rätt dyra... vad har du tänkt dig för prisklass...?
En given favorit är Sjömagasinet. Även Fiskekrogen är bra. Jag har även hört att Sjöbaren (som jag tror är något billigare- har inte varit där själv ännu) skall vara bra.
Ja, inte alltför dyrt. Men för fisk får man ju räkna med att betala lite mer. Men i en "normal" prisklass.
Titta på www.sjobaren.se i så fall. Har hört att särskilt deras fisksoppa skall vara väldigt bra.
Jaaa, Sjöbaren är bra! Och det ligger mysigt också... De har en jättefin bakgård som ni kan sitta på om det är fint väder. Sjömagasinet är fantastiskt, men priserna är tyvärr astronomiska.... Men du kanske blir bjuden?
Feskekôrka! Var annars? =)
Bra fiskrestauranger i Gbg är:
* Sjömagasinet
* Fiskekrogen
* Sjöbaren
* Jungman Jansson
* River café
Sen är ju Gbg känt för att ha bra fisk rent generellt, så jag tycker att de flesta "lite bättre" restauranger har fin fisk. T.ex. Trädgår´n, 28+, Törnströms, mfl
Det finns dessutom flera trevliga skaldjurskryssar.
Tack för alla tips. ska spåna lite.
En gammal tråd, jag vet. Men är nu själv i samma situation och ska till Göteborg. Är det fortfarande dessa aom gäller? Har fastnat för Sjöbaren som verkar ha OK priser. Är den bra?
Sjöbaren är grymt bra! Men det finns två nu för tiden, den jag syftar på ligger i Haga och har precis som angivits ovan en mysig uteservering på innergården. Pytteliten lokal - boka bord! Den andra sjöbaren ligger nära avenyn men där har jag inte varit.
Röstar för Sjömagasinet och River Café...båda ligger fint vid vattnet