• sjd

Dansaffär i Malmö

Jag är ute efter mjuka dansskor, hela utan klack, gärna såna dansare har när de tränar. Jag har kommit fram till att jag nog vill ha såna på kvällen när det är dags för dans istället för mina pumps som jag tror kommer skava framåt kvällen.
    Därför undrar jag om det är någon som vet nåt ställe i Malmötrakten som säljer danskläder och annan dansutrustning där man kan kolla.

• Svar på tråden Dansaffär i Malmö
  • Meddelande borttaget
  • Ms Mk

Jag har sett sådana skor i vanliga sportaffärer, som intersport. Kolla även där!

• BoIs

Det finns ett ställe i Limhamn, är i en källare i en villa och sedan finns ju den affären som Cookie Dough skrev om.

• sjd

Åh, tack!
    Det är intressant att trots att man bor nästan mitt i stan så har man aldrig ögonen med sig. :)

• Sally Bowles

I Köpenhamn finns två butiker jag känner till som säljer kläder och skor till dansare:Ballet Boutique på Peder Skrams Gade 10 och Dance & Gym Shop på Peder Hvitfeldt Straede 16. Dance & Gym Shop finns även på nätet: www.dancegymshop.com. I Malmö finns Ancajopa, tror det ligger på Krageholmsgatan 17 (i ett villaområde).
    Lycka till!

• BoIs

Tack Sally Bowles det var Ancajopa som jag menade som ligger i Limhamn..

• epa

Hej sjd,

Varför inte köpa ett par bra pumps som du kan ha hela kvällen utan att få skav. Det finns brud skor på Palm design på Bergsgatan, det är mycket fina, inte vidare fräcka men oerhört bekväma så man borde inte få skav på fötterna. Jag har själv problem med mina fötter och dessa skorna ska man kunna ha på sig hela dagen och kvällen utan problem.

Svar på tråden Dansaffär i Malmö