• Cora

Hjälp med föräldrarnas tal...

På lördag smäller det, men dessvärre har mina föräldrar fått total blackout och har ingen aning om vad de ska säga i sitt tal till mig och min blivande...
    Det enda som de konstruktivt konstaterat är att de inte tar upp varken vår barndom eller uppväxt eller något i stil med att de "inte förlorat en dotter utan vunnit en son"
    Någon som kan föreslå något kort och koncist???

• Svar på tråden Hjälp med föräldrarnas tal...
  • Joanna Axelsson

Svårt att tipsa om ett tal det ju själva meningen med dom är att de ska vara personliga (tycker jag ialla fall) Finns dock genvägar: titta in på www.talskrivarna.com/

Lycka till!

• ronja80

Nu skriver jag mest innan jag tänkt egentligen:

Lite om er respektive positiva och negativa egenskaper samt varför ni kompletterar varandra så bra!

Några korta tips på hur ni ska få ett långt och lyckligt äktenskap utifrån det dom pratat om tidigare. Kanske några goda råd från egan erfarenheter.

Avsluta med lyckönskningar.

Kan göras lagom långt och med glimten i ögat...

LYCKA TILL!

• Annie74

Ja, det är väl meningen att föräldrarna ska vara personliga i sitt tal. Inte ta upp pinsamheter eller berätta hela livshistorien år för år kanske. Men varför inte berätta om ett extra fint/roligt/dråpligt minne eller händelse?

• bara glada jag

Jag var på ett bröllop för några år sedan där brugumens föräldrar inte var så förtjusta i tanken på att hålla tal. de löste det så att brudgummens far reste sig upp , berättade i princip att han inte var någon talare men att han skulle hålla ett tal till sin blivande svärdotter.
    Sedan böjde han sig ner och viskade i brudens öra en stund, tackade för sig och satte sig. Det blev ett stor jubel och alla gäster var jätte nyfikna på vad som sa. Men det var det ingen som fick reda på. Bruden skrattade gott och såg nöjd ut kan tilläggas!

• Joanna Axelsson

bara glada jag

HAHAHA, den var riktigt bra!

• joer

Det är väll inte du som ska fixa deras tal eller?

• Cora

Joer

Nej men det skadar inte att hjälpa till med inspiration...

Svar på tråden Hjälp med föräldrarnas tal...