• monka

    gravid eller vad?

    skulle fått mens igår och den verkar inte synas till. den brukar inte vara fösenad i vanliga fall. mår illa men annars har jag inga andra graviditets symptom. är jag gravid? eller vad är det som händer.

  • Svar på tråden gravid eller vad?
  • Jennie med ie

    Hur ska vi kunna veta om du är gravid?

    En enda dags avvikelse från det normala är ingenting. Hur vanligt som helst. Gör ett test eller avvakta.

  • Ayla30

    ja vi är inte Saida.
    Testa dig istället för att gå och oroa dig...

  • monka

    det var ett dumt inlägg.
    kunde förvänta mig dessa idiotsvar.

    för er info:
    det är väldgt sällan ett gravtest visar något så tidigt.
    har varit gravid tidigare så jag vet vad jag pratar om.

  • Jennie med ie

    Nej, dagen efter utebliven mens är det INTE väldigt sällan ett grav.test visar något, snarare får en stor majoritet positivt vid det laget ifall de verkligen är gravida alltså.

    Idiotsvar? Men ärligt, hur ska vi kunna veta om du är gravid?

  • monka

    ALLA JAG KÄNNER INKL. MIG SJÄLV HAR TESTAT OSS DAGEN EFTER OCH DET VISADE NEGATIVT TROTS ATT MAN VAR GRAVID.

    DÄREMOT NÄR MAN TESTEDE SIG IGEN 3DGR EFTER SÅ VAR DEN POSITIV.

    OCH DET ÄR INTE SÅ ATT JAG VILLE HA SVAR PÅ OM JAG ÄR GRAVID. VILKEN IDIOT SOM HELST VET ATT MAN INTE KAN GISSA NÅGOT SÅDANT. VILLE BARA HÖRA MIG FÖR OM NÅGON HADE LIKNANDE SYMPTOM EFTERSOM DET HÄR ILLAMÅENDET TAR KÅL PÅ MIG.

  • Jennie med ie

    Att skriva med stora bokstäver betyder enligt neticketten att man skriker och det anses som mycket otrevligt.

    Vaför ställa frågor du inte söker svar på?

    En stor majoritet får som sagt positivt på testen vid den tidpunkt du är nu. Oavsett vad du och dina bekanta har för personliga erfarenheter.

    Att mensen drar över en dag är som sagt jättevanligt och betyder ingenting.

    Att man inte har graviditetssymtom så tidigt är också mycket vanligt.

  • monka

    tack för svaret.
    det var inte meningen att skriva med stora.
    kom åt knappen.

  • Mizz_

    illamående kan man ju dessutom ha närsomhelt, kan ju betyda någon infektion/virus i kroppen...

    ...det kan ju vara psykiskt oxå - dvs en inbillning...

  • monka

    får nog kolla upp det då.
    provar med gravtest imorgon och är det inte det så går jag vidare.

  • EhjärtaK = sant

    Det är nog rätt vanligt att man oroar sig så att man mår illa när mensen är försenad (och oron kan ju göra att den försenas ytterligare). Så har det i alla fall varit för mig ett par gånger. Kan tillägga att jag inte har varit gravid någon av gångerna .

    Det finns ju kvinnor som blir skengravida - dvs får graviditetssymptom (och ibland startar t o m. mjölkproduktionen i brösten) utan att de är ett dugg gravida.

    Så jag tycker att du skall ta det lugnt och vänta några dagar. Om inte mensen kommer så kan du ju göra ett grav-test för att vara på den "säkra" sidan.

  • anne på grönkulla

    Stress kan ju ge förskjutningar i mensen och allmänt "konstiga" symptom - om det är nåt sånt som ligger bakom att kroppen beter sig udda känner du kanske bäst själv. Visst kan du säkert vara gravid, men det kan finnas en massa andra skäl också. Testa dig om några dagar om du verkligen är orolig!

  • SadPsychoBitch

    Men hallå, kan ni sluta bete er som småungar? (tänker mest på inläggen längre upp)

    Jag svarar som jag vet, jag mår illa undefär precis innan mens. Vänta några dagar och är du orolig gör ett g-test.

  • monka

    tog ett grav test imorse och den var negativ................

  • Ayla30

    känns det bra eller dåligt?
    jag menar, du kanske ville bli gravid...

  • monka

    lite beskviken får man nästan säga.
    andra försöket, utan napp

  • Ayla30

    åh va trist för dig... men det är väl bara att ta nya tag. Som alla brukar säga "när man minst anar det, så slår det till". så det är väl bara att hoppas på det.

    kram kram

  • EhjärtaK = sant

    Jaha, jag utgick ifrån att du inte ville bli gravid....

    Men vad synd, hoppas ni får bättre tur snart!

Svar på tråden gravid eller vad?