• Ung drömmare

Det rann över...

Det här kommer att bli långt men jag behöver skriva av mig.

För en tid sen fick min särbo veta att jag hade varit med en annan man samtidigt som jag började träffa honom. Han tog det väldigt hårt och ville först inte vara tillsammans med mig. Med tanke på att han har själv gjort saker mot mig, t o m i viss utsträckning värre, så sa jag: Ok, då är det slut. Han blev tyst och nästan som att han ångrade det och det gjorde han dagen efter. Men jag hade redan bestämt mig att ändå hämta grejerna. Så det blev jobbigt att åka ner. Vi bestämde oss för att ta en paus. Efter en vecka ringde han. Han ville att att allt skulle ordna sig.
    Så man var tillbaks igen, dock lite mer distans än vanligt. Tills för ganska nyligen sen så har jag känt mig full av skuld. Inte bara för det som hände för drygt 3år sen även kände jag skuld över det som hände på hans jobb. Han är egen företagare och pga problem med sin inkomstskälla så har han varit väldigt lättretlig. Varje gång som jag betedde mig på ett annat sätt så drog han upp mitt misstag, trots att han själv sa att vi skulle sluta, han t o m anklagade mig för att dragit upp det.
    Så jag blev rädd, rädd för att göra nåt utöver det vanliga. Nätterna blev sömmlösa och ångesten ökade, självmordstankarna blev vardag. Det ordnade sig med hans jobb tillsist, men ångesten och oron hos mig satt kvar. Han lovade mig att stötta mig, för han visste att jag började må dålgt.
    Så igår kollapsade jag när jobbet ringde och undrade vad jag hade skrivit för nåt. Jag hade gjort en dödsynd, låtit min ångest gå över jobbet.
    Jag fick inte luft, grät. Ringde mamma och hon kom. Särbon ringde efter att ha fått ett skrämmande rop på hjälp, första gången han verkligen brydde sig. Vuxpsyk är inkopplad. Kanske får man komma itu med de ärr från det förflutna också. Allt här är nog inte bara pga min särbo, utan även andra orsaker. Känns bra att det händer något.

Gjorde jag rätt? För jag älskar honom fortfarande och han vet att han har sårat mig och han vill bara se mig bra igen.

• Svar på tråden Det rann över...
  • Nickolina

Vad hände på hans jobb? Vad hade du skrivit för något...jag förstår inte

• HippieJo

Snälla vän... Vad bra att det händer grejer nu iallafall. Jag förstår inte heller allt du har skrivit men jagförstår att du mår dåligt. Viöö du förklara så lovar jag att svara igen. Allt ordnara sig ska du veta. Solen skiner alltid och det är alltid ens eget val hur man ska fortsätta leva, det brukar trösta mig när jag är deppig. Man har själv all makt att bestämma hur man vill vara och ha det. Du förtjänar det bästa.

Ta hand om dig.
    Kram

• Ung drömmare

Hej igen!
    Förlåt att jag skriver som en kratta ibland. Det är svårt att förstå själv allt för det är väldigt komplicerat.

När mitt snedsteg blev känt av honom så hade han sen en tid tillbaka haft problem med sitt jobb. Han kör väldigt mycket bil i sitt jobb och den bilen gick sönder i maj och är fortfarande inte reparerad pga att 4ggr har företaget som levererar bildelarna skickat fel delar. Snacka om otur! När det går fel för honom så har han en förmåga att låta allt och alla veta om det och eftersom jag är den som träffar honom mest så är det ju jag som får skiten. Det som har hänt har hänt och helst vill ju han glömma. Men samtidigt så måste han väl få vara arg på mig för det som jag gjorde, även om vi inte utryckligen hade sagt att vi var ihop. Fast det är ju jobbig.

• 11 juni 2005

Men vad har hans problem med bildelar med Dig att göra??? Det kan ju omöjligt vara Ditt fel???? Jag förstår nog inte heller hela situationen - inte alls för att Du skriver illa - antagligen läser jag för slarvigt, men det är bra att Du får riktig hjälp.
    kram

• 11 juni 2005

Dessutom, nu börjar det gå upp en liljeholmare, han har vetat om Ditt felsteg länge nu, antingen bryter man upp eller så väljer man att ointe göra det - han kan ju inte hålla det emot Dig resten av Era liv....

• HippieJo

Nä, man får göra ett val och har han valt att leva med ditt felsteg så får han göra det. Precis som 11 juni 2005 skriver. Det är annars en ohållbar situation. Kanske dags för en liten paus att rensa skallarna?

Svar på tråden Det rann över...