• Christie

Minipiller eller p-plåster?

Jag har försökt att ta reda så mkt som möjligt om olika preventivmedel, och jag har fastnat mest för minipiller, men dom ger mindre säkerhet än kombinerade p-piller. Har ni ätit minipiller? Hur fungerade det för er, fick ni biverkningar, blev gravida ändå? Sen undrar jag även om nån testat p-plåster?, men då är det ju alla dessa hormoner som jag helst skulle vilja slippa.

• Svar på tråden Minipiller eller p-plåster?
  • Ennna

Har ätit Cezarett och de fungerade bra! Ett extra plus var att mensen efter ngn månad med dessa piller försvann!
    Har i och för sig aldrig haft problem med den, men det var ändå förvånansvärt skönt att den upphörde! /e

• fanfanfan

jag äter vanliga kombinerade p piller. och skillnaden på dom och vanliga är ju att man måste ta mini piller på samma tidpunkt varje dag för att dom ska hjälpa. plus att det krånglar kanske till det med mensen lite. min kompis åt det men orkade inte. hon hade mens till och från hela tiden i tvåp månader... men ett tips. cvanliga p piller är helt underbara... jag har ätit det i 10 m¨nader och mår fin fint... och har ett underbart sexliv :P

Svar på tråden Minipiller eller p-plåster?