• annis8

Kuvert avgifter...

Samebrud:
    Förstår hur du tänker. Vi funderar kring 300kr och det känns ju lite mkt men samtidigt vill vi inte ha presenter o då tycker jag att 300kr inte är särskilt mkt/person. En bröllopspresent kan ju gå på mer än 600kr menar jag. Å andra sidan kan man ju fixa fina presenter under 600kr oxå...mycket att fundera på det där. Men jag tycker iaf att det är helt OK med kuvertavgift och det får mina gäster "lov att tycka" de oxå.. :) Det viktiga är ju att vi kan göra vårt bröllop till det vi vill och att de som vi vill bjuda kan komma. Hellre kuvertavgift o vi får råd att ha det som vi vill än ingen kuvertavgift o inte den mat vi vill t ex men kanske presenter "vi inte vill ha" om du/ni förstår.. :)

Så känner iaf jag.
    Kram
    Annis

• annis8

Tessideluxe:
    Hej, jag har inte skrivit att vi ska bjuda våra gäster (så jag tar inte åt mig av det men vill svara ändå) :) men så här är det för oss. Ska vi kunna genomföra vårt bröllop som vi vill (med 3-rätter samt bordservering) så kommer det att gå på mer än 300kr/pers i kuvertavgift vilket betyder att vi står för en del av kuvertavgiften o gästerna för en del. Därför kan man säga "bjuda" ändå tycker jag. Kanske finns det fler som tänker så o därför skriver "bjuda"? Ville bara ge ett förslag på hur det kan vara, alltså att vi pratar lite "förbi" varandra. Kanske har jag fel..
    Visst kan man tycka att då kan man väl välja ett annat ställe och inte ha 3-rätter t ex men då känner vi att vi vill göra detta en gång o då göra ngt extra. Då vi undanber oss presenter (vilket de flesta tycker är skönt, man slipper leta efter ngt man ändå inte är säker på passar) blir ju presenten till oss att våra vänner hjälper oss att fixa vårt bröllop och det är ju jättefint tycker jag. På det sättet blir det bra både för oss och för våra gäster. Men vi tycker så klart alla olika.
    Kram
    Annis

Svar på tråden Kuvert avgifter...