Inlägg från: samebrud |Visa alla inlägg
  • samebrud

Kuvert avgifter...

Vi har en rätt hög kuvertavgift , men ska göra allt som står i vår makt för att pruta på restaurangen Som det är nu ligger priset på 470 kronor för en trerätters middag inkl dryck. Det är på gränsen, men jag hoppas att restaurangen går med på att sänka priset!!

• samebrud

annis8
    Precis! Vi hade tre val: Gifta oss borgerligt och gå ut och äta bara vår familj, gifta oss och bara bjuda på kaffe och tårta (de närmaste vännerna) eller göra som vi gör nu. Låta gästerna betala och så får vi ha det bröllop som vi drömt om! Vi har inte möjlighet att bjuda och vill inte låna pengar. Självklart skulle jag och min blivande vilja bjuda alla på allt, men för oss är det omöjligt!!!

Kram
    Samebrud

• samebrud

Ja, det är tur att smaken är som baken... Vi har valt att ha kuvertavgift och gästerna betalar bara för det de äter och dricker, INGET ANNAT! Jag respekterar allas åsikter och självklart skulle jag vilja bjuda på allt, men som jag skrev tidigare skulle VI aldrig kunna göra det. Och om vi skulle bjuda skulle endast våra föräldrar och syskon vara bjudna... Och då skulle det verkligen inte bli någon trerätters....

Förstår inte varför det är en förolämpning mot gästerna (varför nu de hamnade mellan citationstecken...?)att man har en kuvertavgift. 130 gäster är för oss ett kvitto på att vår släkt och våra vänner accepterar vår kuvertavgift. Personligen tycker jag det i sådana fall är mer förolämpande mot gästerna att "låta" dem köpa saker som ändå hamnar längst in i förrådet, eller lämnas tillbaka till inköpsstället... Men det är MIN åsikt...

Så, alla ni där ute: Kuvertavgift eller inte. Alla bröllop blir/blev förhoppningsvis så som brudparet önskat.

• samebrud

Min släkt, de som jag umgås med på jobb och fritid och min M2B's släkt, arbetskamrater etc är våra nära och kära. Och till dem hör ofta en partner och ett eller flera barn! Så "listan" blir lätt över 100-tal. Och våra nära och kära, alltså över 130 personer, är lika värda. Vi har ingen klassifikation på hur mycket när och kär de är!

Vi har inte, vad vi anser, vräkt på med något egentligen på vårt bröllop. Vi åker i svärfars bil, vi syr våra egna kläder, ringen kommer kosta under 4000 kronor (vilket jag inte tycker är speciellt mycket för något jag ska bära på mitt finger för resten av mitt liv), vi åker ingenstans på bröllopsresa etc etc.

Och vi har väl egentligen struntat i vårt drömbröllop eftersom det vore att bjuda ALLA vi känner, NÄRA OCH KÄRA, på en hejdundrandens fest med mat och dans i många timmar.

Ni som är emot kuvertavgift: Jag respekterar er åsikt och ert sätt att göra. (Och förväntar mig respekt tillbaka!)Vi alla människor är ju olika och jag uppskattar att läsa andras åsikter. Man lär sig väl alltid nåt!

• samebrud

Elora:
    Instämmer helt!!! Inget mer att tillägga för närvarande...

• samebrud

Vi hade kuvertavgift... Från början var det 470 kronor för en trerätters med två dryck. Men vi lyckades få ner priset till 395 för vuxen genom att vi bjöd på (betalade) en del av kuvertpriset. Vi är nöjda, alla våra gäster är nöjda. De har ringt i efterhand och tackat för en underbart rolig och välordnad bröllopsfest. Jag ångrar inte kuvertavgiften, men självklart hade vi velat bjuda på allt...

Vi hade slutligen 110 gäster. Det var 130 som skulle ha kommit men några fick tyvärr avböja men inte på grund av någon kuvertavgift!!!

• samebrud

elora:
    Tack, det känns helt underbart att vara fru!!!

Svar på tråden Kuvert avgifter...