• Eva2

Nyfiken på era symtom under graviditeten?

Några av er har säkerligen läst min tidigare tråd om att jag och min man blev gravida mycket snabbare än vad vi hade tänkt oss. Efter fyra graviditetstest under de första månaderna så förstår jag ju att jag är gravid MEN - jag har nästan inga av de klassiska symtomen vilket nu istället börjar oroa mig! Jag är väldigt, väldigt trött och har problem med magen men i övrigt så har jag ingen "craving", inget illamående över huvud taget (jag hade fyra dagars kvällsillamående men sedan gick det över), inga svullna eller ömma bröst (bara lite ont vid bröstvårtorna) och inte heller något "fett hår" som flera frågar mig om.

Jag inser ju så klart att det borde finnas flera som jag som inte har eller har haft så många symtom men jag känner mig nästan inte gravid om det nu inte hade varit för denna otroliga trötthet.

Vore så tacksam om några skulle vilja dela med sig av sina graviditetssymtom under de första fyra månaderna.

• Svar på tråden Nyfiken på era symtom under graviditeten?
  • Ananas

Om du inte får svar nog här så rekommenderar jag BTs systersite www.familjeliv.se där det finns _massor_ med folk i samma sits som du!

Jag har aldrig varit gravid men jag har kompisar som i princip inte känt av någonting förutom att magen växt så småningom.

• Tant Pernilla

Jag mådde illa nästan hela tiden, men jag har förstått att det där är väldigt individuellt. Det beror mycket på hur man reagerar på graviditetshormonet.

Ömma bröst hade jag bara ett litet tag, sen gick det över. Fett hår har jag alltid haft, men det blev värre först i slutet av graviditeten.

Cravings hade jag väldigt lindriga. Första halvan ville jag äta mycket apelsiner och andra halvan ville jag dricka äppeljuice mest hela tiden. Men jag kände inget behov av att käka ljus, murbruk eller nåt sånt...

Det är så väldigt olika hur man mår när man är gravid, så du är nog gravid även om du inte har de "klassiska" symptomen.

• abnocto

Jag mådde absolut inte illa och mina bröst var normala tills någon månad innan förlossningen. Däremot kunde jag gå och kräkas mitt i frukosten för att sedan gå tillbaka och äta färdigt, trots att jag inte mådde illa.
    Min mage mådde perfekt istället för att alltid krångla.
    Jag tror allt är normalt när det gäller graviditet. Det är nog inte mer vanligare att man mår illa än att man som du, inte "känner något".

• Eva2

Det är så skönt att höra det ni skriver eftersom man vanligtvis bara hör dessa "skräckhistorier" om hur dåligt alla mår.

Jag gick till och med och köpte ett femte (! *skratt*) graviditetstest nu på lunchen men självklart så visar det att jag fortfarande är gravid. Nojjig eller vaddå? *L*

Nu är jag i vecka 11 så det ska bli skönt när det har gått förbi vecka 12 så att jag kan bli lite mer offentlig med det hela och de som varit gravida runt omkring mig.

• Tant Pernilla

Jag tyckte att det var svårt att fatta att jag var gravid _fast_ jag mådde illa och hade en del andra symptom, så jag fattar precis varför du gick och köpte ett till gravtest!

En del bra kan ju graviditeten föra med sig också. Jag har vanligtvis problem med ryggen, men under graviditeten hade jag nästan inte ont i ryggen alls. Skumt!

Jag ska inte säga åt dig att njuta av graviditeten, för det tycker jag är lite svårt att göra, men jag hoppas att du känner att det är kul nu.

Lycka till!

• Hemax

Min mamma hävdar än idag att (efter 40 år )att den BÄSTA tiden i hennes liv var när hon väntade min bror! Hon har aldrig mått bättre!
    När hon väntade mig var hon konstant illamående i 9 månader, fy mig!

Har en kompis som har... står helt still nu...vad 17 heter sjukdomen... nån ledsjukdom iaf! Hennes alla besvär var som bortblåsta under hennes båda graviditeter! Ingen värk alls under 2x9 månader!

Så njut om du tillhör skaran av lyckliga "må-bra-gravida"!

/Hemax - GRATTIS till bebisen förresten!

• Paddan_83

Jag går in i vecka 6 imorgon och känner nästan ingenting... Är väl typ bara kissnödig och så har jag lite mensverk.... inget mer...
    Så ja... jag funderar också på om jag verkligen är gravid, fast då skulle ju mensen ha kommit och det har den ju inte gjort....

Svar på tråden Nyfiken på era symtom under graviditeten?