• Lean

Ullared för festbudgeten!

Jag har varit i Ullared! Helt galet ställe - hysteriskt. Blivande mannen skulle göra en intervju med vd:n där - och jag fick 3 timmar att döda på plats - 20.000 kvm shopping.

Vi har en "dukningsbudget" på ca 2000:-
    - 8 Mashaller (jättestora)
    - 8 Mashaller (vanliga)
    - 20 Kronljus (långa, ca 50cm!)
    - 15 st jättefina pappersdukar 150x220, 12 kr/st!(med riktig tygkänsla - vinröda/aubergine - precis till vårt färgtema!
    - 80 stora sevetter med "linnelook"
    - 80 små kaffeservetter med "linnelook"
    - 50 plastchampagneglas (till stranden! - fin modell)
    - 50 st "bålglas (till tersasen)
    2 stora förpackningar med värmljus

för den fascila summan av 400:-
    Nu återstår endast vaser från Ikea och färska blommor - under budget!

• Svar på tråden Ullared för festbudgeten!
  • Marlean

Gekås är ju HELT UNDERBART! Alltid värt resan och man får ju SÅ MYCKET för pengarna, speciellt när det gäller kläder. Och de har ju bra märken, har sett både VeroModa märken där och sist handlade min kille Jack & Jones.

• Aphrodite

Japp, skrev om Gekås två ggr för några veckor sedan men fick inga svar alls. Helt otroligt är det, köpte tre-pack engångskameror av bra märke för 99 spänn och mycket annat, t.ex. skivor till festen för en spottstyver.

• _sus_

håller med er brudar.. vi åker en gång per år...
    nästa år blir det en tidig resa

• Lean

ja - verkligen fyndpriser. jag drog ihop världens roligaste fiskdammspåsar till barnen med godis ock leksaker som blev kanongeneröst.

kan verkligen rekommendera de som har nära/vägarna förbi att det kan löna sig att hitta saker där.

all sorts dekoration -
    (Ex jag köpte vackra flodstenar (för bla Bonsai-planteringar) som jag ska lägga i glasskålar med färska blommor i. Dessa brukar vara svindyra! 15 kr/kg

hittade också massa saker till festlokalens toaletter - att fräscha till med doftgrejjer/ljus/gästhanddukar/tvålar/våtservetter för ingenting!

känns lite pinsamt för jag har nog haft rätt så förutfattade meningar om stället.
    jaja - man är inte sämre än man kan ändra sig!

• augusti2006

Vad kul att du hittade så mycket att fynda där

Håller med om att det är toppen, går just nu och letar lite små dekorationer till våran kyrkliga välsignelse nästa år att pryda kyrkan lite med.

Tur att man har sin man som jobbar där på presentavdelningen så man kan åka dit titt som tätt..och dessutom utnyttja hans personalrabatt och slippa köer

Ska dit idag, ska ta och kolla efter de där stenarna som du hittade
    Vill ha lite exotiskt havstema i kyrkan då vi har en kyrka i Varberg väldigt nära havet!

• R&F

Jo vi har ca 4 mil dit och är där för jämnan. Mycket prisvärt OM man inte köper massa annat som man INTE skulle köpa.

Grattis till fynden!

• weddingphoto

Jag var på Karssson, en butik i Morgongåva (som dom ville kalla Ullared2) som ska vara billig, men där hittade jag ingenting billigt till bröllop. Ville bara meddela så folk inte åker i onödan. Nu är jag sugen på Ullared istället men får avvakta tills vi har ärenden dit annars blir ju allt dyrare med bensin inräknat.

Ingen från mellansverige som ska dit? Man kanske kan samåka? bara en tanke... mitt i bröllopfixeriet :)

• weddingphoto

man blir ju sugen på att åka dit. Man skulle ju kunna samåka?

• Gabbies

nu kommer geografi proffset nr. 1 med en smart fråga.. ;) exakt var ligger Ullared?

• coolcat

Ullared ligger en bit in i landet från Falkenberg. (Hoppas jag inte ljuger nu...)

• augusti2006

Ett tips till er som funderar på att åka dit!

Jag vet att det finns flera bussbolag runt om i Sverige som har resor till Ullared, det är ett bra och ganska billigt sätt att åka dit jämfört med vad det kostar i bensinpengar

• Stöcke

Ville bara säga att folk här från Umeå ständigt pratar om ullared, så bra måste det vara. Visst vi åkte förbi i våras när vi ändå skulle ner och man blir förvånad. Att det skulle vara så bra priser och riktigt shyssta grejjor också.
    Vi återkommer!

• R&F

Hej!
    Ja vi är där ca en gång varannan månad och storhandlar. Det är värt besöket OM man håller sig till sin inköpslista. Inför en stor fest är det absolut värt ett besök. Dra med er killarna åxå, locka med Net on net som ligger jämte (billiga elektronik grejer).
    Kolla dock in köerna innan ni åker på deras hemsida. Och öppettiderna för de har långa öppettider på vardagar, men stängt på söndagar.
    Lycka till!!!

www.gekas.se/index.asp

• Jenny i England

Angående bussresor dit så har jag varit där två gånger med arrangerad bussresa (se annonser i lokaltidningen), tror det kostade ungefär 180 kr tur och retur från Norrköping (inkl frukost längs med vägen), helt klart prisvärt! Plus att man kan sova hela vägen, bussen avgick kl 04 för att vi skulle vara på plats i kön kl 08.

• R&F

Idag är de Gekåsdax. Nu har vi inte varit där sedan i juni. Och har därmed inte kunnat köpa nåt till bröllopet där än. Hoppas vi hittar lite roliga grejer.

• The Ring

Ullared rules säger jag bara! :D

Svar på tråden Ullared för festbudgeten!