• snälla_men_orolig

min p-stav krånglar

hej jag satte in min p-stav för två månader sen och första månaden hade jag ingen mens men sen fick jag det dubbelt upp jag har inte slutat blöda mer en till två dagar. men vet inte om det beror på p-staven. käkat p-piller men det glömmer man ju av att ta.. va tycker ni jag ska göra e det normalt att det blir så efter att man satt in en p-stav? eller borde jag gå till läkare?

tack så länge
    kram

• Svar på tråden min p-stav krånglar
  • Ennna

Hej!
    Jag satte också in min för två månader sedan! Fick då också en tid för återbesök hos barnmorskan som satte in den. Har inte du fått det?
    Om inte så kanske du skulle ringa, det är ju urjobbigt när det inte fungerar och då man blöder så mycket/länge.

• pickolina

Åt du vanliga kombinerade p-piller tidigare???? I sådana fall är det helt naturligt att mensen börjar krångla när du går över till p-stav, som fungerar som mini-piller dvs enbart gulkroppshormon och inget östrogen. De flesta får lite strul med mensen när de börjar med mini-piller eller liknande, tex p-stav, p-spruta eller hormonspiral. Googla lite så hittar du MASSOR av info om just detta. Du kan även kolla på www.fass.se , www.rfsu.se , www.sexaktuellt.com osv osv.

Svar på tråden min p-stav krånglar