Hej!
Jag har också problem med ledvärk och trötthet, orkeslöshet. Har även en lungsjukdom som kräver behandling flera timmar/dag. Att få ihop ett bröllop och fest känns jättesvårt, men jag ska banne mig klara det! Största rädslan är ju att jag ska bli jättedålig till just den Stora dagen och måste ställa in allt.:(
Några saker som jag har tänkt på...
-Har tänkt att bara ta det lugnt den sista veckan. Börja planera i god tid så att det verkligen inte finns nästan någonting som måste göras den sista veckan. Dukning och fixandet av lokalen kan ju mammorna fixa, de kan säkert få det jättefint. Jag har lite svårt att släppa såna saker, vill som själv ha koll och bestämma, men vissa saker måste jag helt enkelt släppa.:)
-På bröllopsdagen kan jag fixa håret själv, kan ju prova olika frisyrer långt innan så att det går snabbt och enkelt att fixa själv.
-Tänker ha tygblommor i buketten och försöka binda den själv, detta kan jag ju då göra lååångt innan. En sak mindre att göra på den stora dagen, man slipper hämta hos floristen.
-Sminkning tänker jag också göra själv, ett par provsminkningar ska nog göra att det går snabbt och enkelt på den stora dagen.
-Att lägga energi på det viktigaste om man inte orkar så mycket. Jag själv tycker att festen/middagen är viktigast, därför blir det en snabb vigsel i kyrkan, inga extra psalmer eller dikter.
-Som tidigare talare sagt, någon sjal att svepa över.
-Fotografering kanske vi skippar och ber släkt och vänner ta extra mkt foton (alla känner ju till sjukdomen och vill underlätta). Eller så kan man ta fotograferingen hos ngt proffs kanske någon vecka tidigare, om man ids klä upp sig två gånger.
Det här ska vi klara! :)