• Mia H

inte lust

sedan vi gifte oss med min man känner jag inte för sex. Jag vet inte vad det är med mig. Förut hade jag lust ganska mycket och nu tycker jag det inte är intressant längre. Vi har ganska mycket problem pga. av att jag inte har jobb osv. och känner mig deprimerad. Sedan är det också att han aldrig haft någon tjej före mig, jag var hans första...hände efter 23 års åldern för honom. Och han vet inte riktigt hur han ska göra och min lust försvinner då. Han blir väldigt lätt så het på gröten och tänker inte på om det är bra för mig. Svårt att förklara men han bara gör något som inte känns bra alltid....tekniken är fel. Det gör att jag tappar lusten och plötsligt tänker på annat. Det här förstör för mig och han. Han undrar ju varför jag inte har lust. men vad ska jag säga. Jag vet att det är för jag är ur form och inte mår så bra just nu, men det är också pga. av hans sätt i sängen. Hur ska jag göra?. Jag vill lära han och visa, men han tar åt sig och kan tappa sitt självförtroende. För ibland visar jag honom och då är det som att han tappar lusten eller blir så osäker. Hur kan jag prata med han om det här?.

• Svar på tråden inte lust
  • Meddelande borttaget
  • M Magdalena

suck, hamnade i filtret bara för att jag föreslog att du skulle köpa en leksak? En diskret sak www. funfactory. de (inga mellanslag såkla't).
    Layaspot heter den jag rekommenderar!

Säg till din man att du vill prova ngt nytt! :D

• Stjärna

hmm... kan ni inte, i lite förtäckta ord prata om detta med varandra någon gång när ni bara ligger och slappar i soffan tillsammans?

Närhet, men ändå inte i sängen brukar fungera för mig och min sambo när vi vill ta upp saker som fungerar mindre bra i sänghalmen.

Anklaga inte, prata i stället om att när "Vi gör så, så känns det ibland som att... få en spark i magen" Eller "Jag tror att det skulle fungera bättre för mig om vi la ditt vänstra ben bakom min rygg"

Med ett vänligt leende, lite humor och takt brukar vi ta oss runt såna här diskussioner. Man vill ju inte såra hans känslor eller skada hans självförtroende, som du så riktigt påpekar!

• Nickolina

Jag tror det handlar helt om hur du säger det till din man...Känner han sig anklagad och dålig är det självklart att han tappar lusten. Då får du ta kommando och kanske vara lite mer smoth....Säga åhhh lite mer till vänster....
    det verkar som killar utan erfarenhet är rädda för förspel och bara vill köra in och ut....Men du får väl visa hur man exprimenterar och uppmuntra det han gör...Om han känner sig kass vågar han ju inte testa några nya moves direkt....Du kan inte bara ligga där och vänta på att han skall läsa en instruktionsbok förd et kommer han aldrig att göra och han måste ju få prova! Smyg in förändringar...När han märker att du har annan inställning kan jag lova att det blir finfint!

• Fröken_06

Jag hoppas du kan vara rätt öppen med din pojkvän, förutom att du kanske inte vill säga direkt att han har dålig teknik.
    Det jag skulle göra är att säga som det är: att du känner dej ur form och inte mår så bra just nu och fråga om ni kan ta det lite lugnare i sängen.
    För naturligtvis vill din pojkvän älska med dej och om han får höra att du är lite ledsen så kanske han bryr sig mer om hur du känner dig nästa gång ni börjar smeka varann och från den vinklingen kanske du sedan kan säga saker som: du kanske kan smeka mig lite mer eller dyligt. Försök kramas mer och lungna ner honom. Han vill säkert att du också ska ha det bra och som Nickolina redan sagt så kommer inte det komma av sig själv.
    Lycka till!

• mulla

Kanske prova helt byta stil?! Om du pallar kan du ju alltid överraske honom med lite sensuella underkläder och själv "ta kommandot" - I det senariot blir det lite mer ur ett skojigt, påtändande perspektiv men du har fortfarande visa honom hur du VILL ha det.
    Funkar för mig men givetvis inte för alla...en del känner sig bara töntiga om de ska "spela en roll".

Svar på tråden inte lust