• Chocolate Chip Cookie

Hur få bort kattpisslukt?

Min älskade lille kisse fick en dag för sig att kissa i mina nyinskaffade supersnygga svarta skinnmockasiner. Oturligt nog upptäckte jag inte missödet förrän det hade hunnit torka in lite och hur jag än sköljt och sköljt går nu lukten inte bort! Någon som har ett mirakelmedel mot kattpisslukt???

• Svar på tråden Hur få bort kattpisslukt?
  • Chocolate Chip Cookie

Aha... funkar galltvål? En sådan har mammsen och den skall ju dessutom funka till det mesta. Kanske är värt att investera i, hittar man det i en vanlig stor välsorterad mataffär (typ Ica Maxi, de större Coop-affärerna)?

Citron verkar ju vara ett bra budgetknep också, kanske skall inhandla en på stört.

Tack för tipsen! Flera?

• Nyfiken gul , nu fru

Galltvål hittar du på typ:

färgaffärer
    Butiker som typ Duka, Mique o andra typer av pyssel/krams-butiker
    Hälsokost
    Skoaffärer

Här där jag bor finns de även på en butik som sysslar med alternativ hälsokost, alltså stenar, healing, yoga osv...

• Chocolate Chip Cookie

Aha... tack så mycket Nyfiken Gul!

• AnnaZ

Hm, det är svårt att få bort, tro mig! Speciellt att få bort det så inte katten känner det och kissar där igen! I djuraffärer säljer de speciella medel för att få bort lukten, annars kan du prova med ättika (om det inte förstör skorna vill säga)

• Jema

Tyvärr har jag inget tips att komma med, men jag måste säga att jag lider med dig.
    Kattpiss är den värsta doft jag vet!

Hoppas att det löser sig så du kan använda dina mockasiner igen.

Jema

• Chocolate Chip Cookie

Tack för tipset AnnaZ och för medlidandet Jema!

• f.d. Svart brud

Jag tror tyvärr att dina mockasiner är körda...

Men på golv och liknande underlag är vanlig grönsåpa jättebra och neutraliserar doften även för katter verkar det som.
    Annars funkar ättika också. Men det är inge kul att svabba golvet med ättika. Har gjort det några gånger...
    Citron vet jag inte, men kanske. Kattkiss är ju rätt basiskt...

Svar på tråden Hur få bort kattpisslukt?