Varför så storlekar och sedan då?
Varför är så många brudklänningar typ 36-38 (av dom som är till salu begagnade..) ?
Är det många brudar som späker sig och sedan går upp igen inom 1 till 2 år?
Frågar detaa av ren nyfikenhet.
Varför är så många brudklänningar typ 36-38 (av dom som är till salu begagnade..) ?
Är det många brudar som späker sig och sedan går upp igen inom 1 till 2 år?
Frågar detaa av ren nyfikenhet.
Oj oj vad jag stavade dåligt sorry..
Ehh..va? Det torde väl tyda på att det är många i storlek 36 och 38 som gift sig i år...:? *fniss* Men det är klart man kan ju analysera allt...
Är det ingen som vill svara eller är det känsligt? Hur många går upp allt det dom har tappat?
Jag är storlek 34-36 och har varit det hela mitt vuxna liv. Det är väl inget konstigt att vara storlek 36-38, det är väl fullt normalt, eller?!?!
Har aldrig sagt att det är fel i sig att vara den storleken det har ju med längden att göra och så, vad jag vill ha fran är hur många som späker sig för brölloppet och sedan lägger på sig allt igen. Det kan ju inte vara så himla ovanligt?
Jaha, var det så du menade:)
Nä jag var tjock när jag gifte mig och har efter det gått ner drygt 25 kilo ;)
Jag har gått ner efter mitt bröllop...
Haha, va? :D Vilken fråga! Jag tror nog helt enkelt att folk vill sälja klänningen och tjäna lite/gör nån annan lycklig eftersom man inte vanligtvis bär brudklänningen mer än en gång i livet(förhoppningsvis!). ;)
Om du bara undrar allmänt hur många som jojobantat så kan du väl skriva det rakt ut istället för att dra in försäljning av brudklänningar?
Hm nu ska du inte utgå från att jag är "tvär/sarkastisk" för det är jag ej. Det är svårt att höra ett tonläge på en fråga på internet. När min röst inte hörs.
Jag menade exakt vad jag sa..Hur många späker sig och sedan går upp allt igen?
För bevisligen så blir svenskarna större och störe..Men många brudklänningar verkar vara hyffsat små..
En helt vanlig fråga.
Jag har inte gift mig an men skulle nog aldrig spaka mig till den stora dagen, alla vet val hur de som spaker sig ser ut efter ett tag? Man blir helt trott, orkeslos, har en matt blick och ar allmant grinig. Jag vet for jag har gjort det tidigare.
Jag vill se rosig och glad ut, med en massa energi pa min brollopsdag! :)
Angaende det dar med brudklanningar eller vad det nu ar... jag vet inte, jag ar storlek 34 och alla tjejer i min umgangeskrets ar storlek 34-36... sa for mig ar det nog konstigare att se att det vanligaste ar runt storlek 40...
hmm...
kanske inte direkt ett svar men en liknande fråga....
Varför en del brudar gnäller i tråd efter tråd om att de är sååååååååååå feta och kan "bara" komma i storlek 34....
vi som då drar normala storleken 42 då.... vad ska vi tycka o tänka?? ska vi känna oss som zeppelinare eller michelingubbar då rå?
blir så less över dessa anorektiska tjejer som viker ut sig i tråd efter tråd och bara vill att man ska tycka synd om dem...
Du är smal, fatta det!
Jag blir snarare beklämd när jag ser alla annonser med klänningar i dvärgstorlek...
varför är benig = lycklig?
MEn vadda nyfiken gul, nu forstar jag inte... det kanske bara AR sa att vissa ar smalare an andra och darfor drar sotrlek 34/36, det innebar val inte automatiskt att man tycker att smal = lycklig eller att man spaker sig?
Det FINNS alltsa tjejer som ar naturliga 34/36:or....
Frances...
nu menade jag dessa tjejer som TROTS att de redan HAR storlek 34 ändå gnäller om att det är sååååå feta.....
jag gnäller alltså inte på normalviktiga utan de som lägger ut tråd efter tråd om bantningstips, dieter, gympatips osv osv... TROTS att de faktiskt väger alldeles för lite...
det är då jag blir arg o lessen ...
Aha nyfiken gul, da forstar jag! :)
Ja man borde verkligen inte klaga om man har strl 34, det haller jag med om... och VERKLIGEN inte banta! Det kan bli riktigt farligt om man har en snedvriden bild pa hur man ser ut... :(
Men det kan ju bero på brudklänningar är större än vanliga kläder också. Jag har ofta 40-42 när jag köper kläder. Men min brudklänning är storlek 38. Och det kan jag nästan aldrig ha annars.
Jag har också ofta storlek 40 i kläder och ibland 42. Men min brudklänning var i storlek 36 har jag för mig. Det är nog så att många ser till att gå ner lite i vikt till bröllopet. Kanske för att man får så mycket uppmärksamhet den dagen och för att man ju fotograferas mycket och antalgligen kommer att titta mycket på bilderna i framtiden. Sedan så tror jag att många tjejer lägger på sig om rumpan/höfterna när de går upp i vikt och just brudklänningar är ju ofta ganska tilltagna över rumpan.
Visst kanske en genomsnittlig storlek i Sverige ligger på runt 40-42, men då är ju alla inräknade och de flesta som gifter sig är ju ändå kanske den yngre delen och många lägger på sig med åren.
I min bekantskapskrets är jag den som är rundast och de flesta har nog storlek 36-38 i kläder. Men så umgås jag ju inte med många som är 40+.
Angående storlek 34 så finns det säkert många korta människor som faktiskt inte är så sunda och smala i den storleken. Och då menar jag inte att de är för smala utan många kan vara smala men ändå "feta" just för att de inte har några muskler. Att vara smal är inte alltid sunt. Man skan inte bara stirra sig blind på storlek och
vikt. Fettprocent och kondition är minst lika viktigt att titta på.