Kan man måla om skor?*bråttom*
Klänningen är ivory men skorna är vit upptäckte att detaa blev en riktigt ful kombination. Kan man måla om skor, skinn/lädersko och var köper man färgen?
Tacksam för svar...
Klänningen är ivory men skorna är vit upptäckte att detaa blev en riktigt ful kombination. Kan man måla om skor, skinn/lädersko och var köper man färgen?
Tacksam för svar...
hmm skinnskor vet jag inte. har målat om ett par mockaskor en gång i tiden.. (inte så snyggt resultat måste jag säga tyvärr..)
fråga i skoaffär eller skomakare! de borde veta :)
lycka till! och berätta hur det gick sen..vill också veta om det går :)
Joda, det gar bra. Jag har malat om ett par skinnsandaler for nagra ar sedan. Morkbla visserligen, men det borde ga att fa tag pa andra farger oxa. Var beredd pa att det behovs flera lager for att det ska bli jamnt och snyggt! Fargen kopte jag pa en konstnarsbutik, har jag for mig, men det var laderfarg iaf.
Hitta en läderbutik som sålde färg.Fanns visserligen bara gul och vitvit så jag tänkte blanda de två lite för att försöka få en mer ivory får se hur det går.
Färgen var billig 60 kr för "remover" och färg pensel mm.
Det gar sakert bra - lycka till med malningen!
Blev över förväntan bra, ser inte målat ut alls. Ni som gör det tänk bara på att inte skrubba för hårt med removern man tar innan lite räcker bra för att färgen ska fastna tycker jag. Jag skrubba in vita sko så den nästan blev svart o då var det lite svårt att täck över sen, men det blev super nu när det är klart.