Bröllopsvals
Sitter och planerar vilken bröllopsvals jag och min blivande ska ha. Funderar på Åsa Jinders; Av längtan till dig. Någon annan som ska ha den eller har andra förslag?
Sitter och planerar vilken bröllopsvals jag och min blivande ska ha. Funderar på Åsa Jinders; Av längtan till dig. Någon annan som ska ha den eller har andra förslag?
Det är en fin låt, men nästan omöjlig att dansa vals till.
Tar gärna emot andra förslag. Har försökt söka på nätet, med ej funnit någon sida där jag kan lyssna på låtarna.
Frågade samma fråga här för ett tag sen men fick inga svar, så nu hänger jag på dej!:)
Vi vill oxå ha lite ideér på vad man kan ha som vals!
ja me..
Jag vill ha den danska brudvalsen, som diskuterats i den här tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-3/m1173694.html
Vi stryker valsen och dansar i stället tätt till Kärleken förde oss samman med Ulf Lundell. Gillar man inte Uffe har Anna-Lotta Larsson oxå gjort en fin variant på den låten
Bra svensk vals att dansa till:
Rosa på bal
Dans på Sunnanö
Drömmen om Elin
Dålig vals att dansa till men bra att lyssna på:
That Amore med Dean Martin
Lugn vals om man är taskig på stegen och en låt som är helt okänd i Sverige...men grymt bra.
Valentine Moon med Sam Brown
lyricsplayground.com/alpha/songs/v/valentinemoon.shtml
Vi ska dansa till Törnrosa av Tjajkovskij. Alltså från filmen törnrosa. Jag älskade filmen som liten och sa redan då att den låten ska jag ha när jag gifter mig minsann!
Åh gud vilken bra ide med törnrosa. Den låten har man hört sedan barnsben.... Hur får du tag i den låten. Jag skulle gärna vilja ha med text dvs att någon sjunger på svenska också, inte bara instrumental. Hur ska du ha den?
vi kommer att dansa till tjajkovskijs riktiga men senare under kvällen kommer vi spela den som är med i filmen när törnrosa sjunger på svenska. Vi har laddat ner båda från dc++. törnrosa tjajkovskij och sen på törnrosa disney sökte vi på!
tack snälla du....
Hmmm... tror faktiskt att jag har den på LP hemma - Törnrosa soundtrack från Disneys film var min första skiva Det vore ju gulligt att spela upp, med LP-rasp och allt!
Vi funderade också först på "Av längtan till dig" med Åsa Jinder, men kom fram till att vi hellre ville ha den under själva vigseln. Vi har bestämt oss för den danska brudvalsen som Buppi skrev om...
Har förresten hittat nån ljudfil på danska brudvalsen om du vill lyssna...
Vi ska dansa till Caribbean blue - Enya
Är själv ingen hejare på att dansa, men har gett mig tusan att på det ska dansas bröllopsvals. Ett tips till alla oerfarna valsdansare är dock att provdansa lite hemma i vardagsrummet till de låtarna som är intressanta. Många av dem vi har tyckt om har gått aaaaaaldeles för fort när vi väl testat! Många lite modernare låtar går dessutom i 6/8, vilket kan vara lite trixigare att dansa till.
Lycka till på dansgolvet, allihop!
Metallica - Nothing else matters
Den ska vi ha.