• lottasimon

Den 6/8 gifte vi oss..... (lååångt!!)

Idag kom vi hem från vår bröllopsresa, som varit helt underbar!!

På bröllopsmorgonen klev vi upp runt 8-tiden och packade det sista vi skulle ha med på resan. (Skulle åka på bröllopsresa redan på söndagen.)

Fick i oss lite frukost och lämnade barnen hos min mamma innan vi åkte och hämtade upp klännngen hos min pappa (hans fru har sytt den). Sedan hämtade upp min syster som skulle vara min tärna för att slutligen åka till stan där vi skulle bli fina i både hår och ansikte. På vägen hämtade vi upp korsageblommorna till min blivande man och bestman samt blommorna till mitt hår. Buketten skulle vi hämta på vägen till vigseln.

Min blivande fick åka till Nacka Strand (Tornvillan) för att sätta upp tält, ifall det började regna!

Hos frisören satt vi och blev väldigt snygga (om man får säga så) men blev klara tidigare än beräknat. Tog ingen paus för att äta lunch då vi inte var så hungriga (Fick sota för det senare...) Kl 14 var vi klara men bilen skulle inte komma förräns kl 15 och fick isamma veva höra att frisören behövde gå... hmmm.
    Men jag sa att vi har ingenstans att ta vägen i en timme så han fick vara kvar.. Svårt att gå ut ngnstans med bröllopsutstyrsel och jag hade sagt till honom när jag bokat tid att bilen skulle komma kl 15.

Sagt och gjort, bilen kommer kl 15 och jag känner mig verkligen som en princessa!
    Men precis när vi ska kliva in i Rollsen så ringer min blivande och säger att killen som ska spela på vårt bröllop inte har "vår" låt!! Vi har nämligen 3 låtar som ska spelas under vigseln och det var den viktigaste som han inte hade. Till saken hör att vi för länge sedan sagt vilken det skulle vara men bara ngn dag innan så frågade han om vi kunde ta med den. Vi sa att vi gör det men då när han kommer så kan han inte spela mp3!!
    PANIK!!!!!
    Så min blivande skickar ut gäster för att leta i butiker men hittar den inte och tycker att jag ska leta...
    NU blev jag nervös, hade inte varit det innan!
    Så vi kliver in i bilen och chauffören lovar att leta.
    När vi åkt en stund kom jag på blommorna!! Höll totalt på att missa dem, de är ju ganska bra att ha med sig.... så vi vände och hämtade dem. Tur att vi var ute i god tid!
    Hittade även skivan så nu var problemen lösta. Kom tom lite för tidigt till Nacka så vi fick vänta lite innan. En av gästerna fick komma och hämta skivan innan.

När kl. slog 16 körde vi fram och min pappa kom och tog emot mig. Allt folk stod och såg och jag fick bita mig i läppen för att inte gråta redan nu!
    Vi klev upp för en liten trapp för att sedan gå fram till vigselplatsen (kort kommer) och jag hörde ingenting runt om mig, kunde bara se min blivande... han var så stilig!! Sönerna gick framför och strödde rosor..

Det var verkligen en helt fantastisk vigselakt och när "vår" låt kom (Josh Groban med You raise me up) grät nog varenda en... försökte få ögonkontakt med min m2b men han kunde inte kolla på annat än barnen, var så rädd att börja gråta...

Efter vigseln kom gästerna fram en och en och kramade oss båda. Sen gick vi och tog kort och vi kunde inte ha mer tur med vädret för när vi var klara och precis klivit innanför dörren, kom skyfallet!!

Middagen var helt fantastisk, vi kände verkligen att det här var VÅR dag. Julia som är hovmästarinna på Tornvillan är verkligen en fantastisk människa! Hon (och hennes personal) gjorde verkligen ALLT för oss!

Efter middagen blev det dans, vi som inte kan dansa vals hade valt att dansa tryckare till Bryan Adams, everything I do I do it for you.

Sen blev det FEST!!!
    Jag som inte ätit lunch fick ju såklart både ont i magen och i huvet, men tacka vet jag samarin och värktabletter!!

När festen var slut samlades vi ett gäng på hotell J, där nästan alla gäster sov och satt där en stund.
    Sen när brudparet skulle kliva isäng, var hela lakanet fullt med BRÖDSMULOR!!!!! En av gästerna + vår äldre son, hade roat sig lite (fick vi reda på vid frukosten!)

Efter frukosten dan efter fick vi skjuts till Arlanda och åkte till Bangkok i 2dgr och sen vidare på Bali i 8dgr! Och imorse kom vi hem efter en låååång flygresa!!

Kort kommer så småningom!
    Tack för att ni orkade läsa detta långa inlägg!

• Svar på tråden Den 6/8 gifte vi oss..... (lååångt!!)
  • Soon to be (numera gift)

Grattis! Låter underbart!

Lycka till i livet!
    Kram

• dala82

Låter som ni hade en underbar dag, efter mycket om och men....:) STORT GRATTIS till er båda! :)

Svar på tråden Den 6/8 gifte vi oss..... (lååångt!!)