Hur finansierar ni era bröllop?
Vi sparar det mesta, räknar med ca 60.000. Får bidrag från föräldrar på 20.000 samt bröllopsklänning. Då vi endast har en lön blir det kärvt att få ihop pengarna, men vi ska lyckas. Vi kommer prioritera att lägga våra pengar på bröllopet istället för att köpa kläder, äta ute osv i år. Skulle aldrig vilja låna till mitt bröllop.
Lisen L: Du kunde inte bara inte låta va?
Nej, jag uttryckte bara min åsikt vilket jag anser att man har rätt till. Du får ha din åsikt och jag min. För att vara ärlig läste jag inte ens ditt inlägg innan utan bara trådstarten..
Absolut, se nna lokatts inlägg!
Var står det i ts att hon vill veta vad folk tycker om att låna till bröllop?
anna lokatt ska det vara, slant på tangenten.
Våra föräldrar delar på festen.
Resten betalar vi själv av sparade pengar, samt försöker sprida ut utgifterna över året.
Mina föräldrar betalar i stort sett allt. Min fästman betalar ju självklart för ringarna och andra personliga saker, men annars är mina föräldrar världen mest generösa! Hade de inte hjälpt oss, hade vi nog fortfarande gift oss, men i lite mindre skala. Lån skulle jag nog inte vilja ta för detta ändamål...
Vi lägger undan 1400 var fram tills bröllopet som är om 11 månader. Vi har redan våra klänningar och ringar + pengar till bröllopsresan.
Vi lever också på makaroner (nästan), sparar ca 3500 var i månaden och ska om allt håller ha sparat ihop 100.000 sen i november 2004. Men då har alla extrapengar gått till bröllopet. Ska bli kul att köpa kläder som INTE är vita och av siden efter bröllopet!
Vi har valt att finansiera vår bröllopsfest genom att önska oss festen istället för presenter genom något vi kallat för festbidrag, andra skulle nog kalla det för kuvertavgift.
Det kommer att hjälpa oss en bra bit på väg men absolut inte hela vägen. Därpå har våra föräldrar erbjudit hjälp och sen betalar vi resten själva.