• Ängla

Hur mycker räknar ni med att bröllopet komemr att kosta?

Runt 80 000 men då är inte bröllopsresan inräknad - hua..
    Fest för ca 90 pers i en fin lokal (gärna herrgård) med ett kuvertpris inklusive ALLT för max 500 kr. Nu har jag inte i huvudet vart resten ska gå till exakt men med frissa, kläder till oss & brudföljet, blommor, transport etc så landar vi där i alla fall!
    Resan kanske vi önskar oss i bröllopspresent!

• Ängla

IngridMarie - Jepp jag har hittat inte mindre än tre herrgårdar som håller kuvertavgiften runt 500. De ligger i trakten kring Småland men mer säger jag inte förrens jag bokat själv
    Kan säga att det ena stället dock är lite ruffigt, fint utanpå men en hel del skavanker inuti plus en gräsligt dekorerad matsal - en äkta herrgård men de skulle nog kunna fixa en del, det andra stället ser inte lika pampigt ut utanpå men OJ vad fint inuti, det tredje är perfekt, ligger dessutom vid en sjö men vet i nuläget inte om de kommer hålla öppen den perioden det är dags för bröllop

Förövrigt är vi ganska flexibla när det gäller lokaler, bara det är tillräckligt rymligt för 90 personer & ser ut att skapa en bra atmosfär...

• Ängla

IngridMarie, anledningen till att de är billiga tror jag är två, dels att de ligger långt utanför storstäderna, dels att de måste konkurera med "finare" alternativ som därav är dyrare...

• Ängla

Man får räkna med 1.5 glas till förrätten och 2-3 glas till varmrätten, beroende på hur många tal/spex som är vid varje rätt. Det finns inget tristare än om glasen är tomma när det är dags att skåla... Är det färre tal räcker det säkert med 1 + 2 men jag skulle inte chansa...

Elora, skulle ni ha fri bar eller hur var det? Om det är fri bar räkna med att det går åt mer än om ni tar betalt, är det fribar har folk förmåga att ta ett glas, råka ställa ifrånsig det & istället för att leta ta ett nytt glas..Å sen är baren SLUT innan festen är det

Svar på tråden Hur mycker räknar ni med att bröllopet komemr att kosta?