• elora

Hur mycker räknar ni med att bröllopet komemr att kosta?

Tror vi landar på ca 25-30 000 med 80 gäster inräknade o catering inkl personal. Bjuder på dryck till maten, ev efteråt med.
    Ingen bröllopsresa, vi har en liten 8 månaders och vi är inga "resenärer".

Dyrast blir väl maten, ca 120 kr/pers om det blir catering. Men kläder, ringar och sånt blir till humant pris. Provade en Nixa idag för 3000 kr -oj den var fin ;)

HÅller med Becca grodan o Lillpysch -viktigast att man gifter sig ;)

• elora

Kan bara säga att jag önskar oxå man hade en grym budget att lägga på sitt bröllop. Men jag undrar om jag hade ändrat så mycket ändå? Kanske oroat mig lite mindre om jag haft råd med vissa saker men maten hade nog varit densamma. Nä jooo nu vet jag!!! Jag hade fixat musik till kvällen ;) Som det verkar nu får vi ta till mp3-musiken ;)

Jaja drömma är kul...

• elora

Hm -jag läste hur någon här ovan hade beräknat 5 glas vin till maten och då undrar jag:

Hur räknar man då? Från förrätten eller enbart varmrätten?
    Tro hur många gäster som står på benen resten av kvällen då 5 glas trots allt motsvara en flaska vin ;)
    (Min M2B hälsar att han blir rejält påverkad av en flarra o han är ändå "tålig")

;)Lite funderingar bara...;) Inget klagomål!

Jag räknar enligt Portioneringslistan från Svartbruds hemsida, den verkar vettig. Dvs 1-1½ glas per rätt. Man dricker ju inte vin till efterrätten? Och inte heller till tårtan...sedan återstår festen så klart men då räknar vi med att folk dricker kanske 2-4 glas ytterligare och bärs. Någon fyllefest ska det trots allt inte bli -har jag bestämt *haha*

CIAO ;)

• elora

BlueTopaz: Då stämmer mina uträkningar ganska bra då inför all dryckesinköp ;)
    Hoppas vi får tag på någon som handlar taxfree. Tyvärr måste jag nog se till att sambon som dricker vin får allt ta och provasmaka lite fler av de sorter som bl a Vinsajten erbjuder.

Svar på tråden Hur mycker räknar ni med att bröllopet komemr att kosta?