• Felice

Hur mycker räknar ni med att bröllopet komemr att kosta?

Hur mycker räknar ni med att bröllopet kommer att kosta all together?

Vi har ingen budget än så jag har själv ingen aning...

• Svar på tråden Hur mycker räknar ni med att bröllopet komemr att kosta?
  • Vickan Stockholm

Vårt bröllop kommer att kosta ca 250.000 SEK inkl. bröllopsresa men exkl. vigselringen...

• IngridMarie

Ängla,

har du hittat en herrgård med ett kuvertpris på 500 kr inklusive allt? I så fall måste jag gratulera dig, det verkar _väldigt_ billigt. Om du har namn på en så billig herrgård så får du gärna dela med dig.

• 11 juni 2005

Vårt gick på 100.000 + bröllopsresan 150.000 så alltsom allt 150.000 - jag tror att det är ganska standard vad man får betala falktiskt - vi hade inge jättemärkliga grejer utan ett vanligt bröllop med 3 rätters middag + tårta + DJ på efterfesten.

• Aprilia

Räknar med ca: 50 st gäster, middag på restaurang: 2-rätters + bröllopstårta, kläder, ringar,foto, frissa, blommor, hotell... vi hoppas på 70.000 kr. Får se om det håller. Sedan blir det 1 månad i asien för 30-35.000 !

• Lily of Sthlm

Elora (bl a). Hur lyckas ni få ner kostnaderna så?

Jag har prel.bokat lokal inkl. mat & då är vi redan uppe i 35 000.
    (ca 50 gäster)
    Sen är det ringar, kläder, hår, foto mm.mm (Ja ni vet )

• Chrisan

CA 80000 exkl bröllopsres

• guppien

Vi blir 43 pers och räknar med drygt 80.000 (mer än vi trodde från början..) ex bröllopsresan till Aruba som kostar 28.500
    champagne, 3-rätters, vin, kaffe o tårta, avec.. 1200/kuvert = knappt 50.000
    Alkohol 5.000
    Mina kläder o skor 5.000
    m2b s kläder o skor 7.000
    Barnens kläder o skor 1.000 (billigt!! rea )
    Fotograf 4.800
    Frisör + blommor 3.000
    Transporter 2.000
    Bröllopsnatt 1.500
    Inbjudnings- tackkort mm 2.000
    Div övrigt 2.000

Mycket pengar, men det är det värt

• guppien

Oj, glömde ringen 5.000! Men den friade m2b med

• elora

Kan bara säga att jag önskar oxå man hade en grym budget att lägga på sitt bröllop. Men jag undrar om jag hade ändrat så mycket ändå? Kanske oroat mig lite mindre om jag haft råd med vissa saker men maten hade nog varit densamma. Nä jooo nu vet jag!!! Jag hade fixat musik till kvällen ;) Som det verkar nu får vi ta till mp3-musiken ;)

Jaja drömma är kul...

• Ängla

IngridMarie - Jepp jag har hittat inte mindre än tre herrgårdar som håller kuvertavgiften runt 500. De ligger i trakten kring Småland men mer säger jag inte förrens jag bokat själv
    Kan säga att det ena stället dock är lite ruffigt, fint utanpå men en hel del skavanker inuti plus en gräsligt dekorerad matsal - en äkta herrgård men de skulle nog kunna fixa en del, det andra stället ser inte lika pampigt ut utanpå men OJ vad fint inuti, det tredje är perfekt, ligger dessutom vid en sjö men vet i nuläget inte om de kommer hålla öppen den perioden det är dags för bröllop

Förövrigt är vi ganska flexibla när det gäller lokaler, bara det är tillräckligt rymligt för 90 personer & ser ut att skapa en bra atmosfär...

Svar på tråden Hur mycker räknar ni med att bröllopet komemr att kosta?