• Felice

Hur mycker räknar ni med att bröllopet komemr att kosta?

Hur mycker räknar ni med att bröllopet kommer att kosta all together?

Vi har ingen budget än så jag har själv ingen aning...

• Svar på tråden Hur mycker räknar ni med att bröllopet komemr att kosta?
  • BlueTopaz

Vad kan en fri bar på restaurang kosta tro (med normala barpriser)? Vi fick tips om 7-8000 men har i säkerhetsskull räknat med 9000. Någon som har erfarenhet av det?

• IngridMarie

Ängla

tack för dina svar om billiga herrgårdar. Du måste verkligen ha legat i och letat järnet! Oroa dig inte för konkurrens om datum från min sida, jag är redan gift men tänkte att det kan alltid vara bra att veta inför framtiden.

• Moncan

ja,ja jag skrev på sidan 1 att det skulle gå på ca 70000 kronor för allt utom resan. Vi har bjudit ca 75 personer dem var 70 från början men sen kom vi på fler, och som det ser ut nu så lär det dra iväg till ca 90000 kronor. Då ska jag ha fri bar.

• Moncan

Glömde att säga att farsan och svärfar åker till Tyskland och handlar spriten åt oss.

• Izunia

BlueTopaz:
    Hur manga gäster ska ni bjuda? Vi ligger pa ungefär samma budget.

• junibrud2006

Vi räknade med det där med Tyskland, men för vår del lönar det sig inte. Vi bor 10 mil utanför Stockholm. Det är 60-70 mil till södra Skåne. Färjan kostar. Bensinen kostar. Tyvärr. Hade tänkt det först, men nu blir det vanlig Ålandskryss istället. Lite dyrare, men blir billigare ändå...

• Moncan

Farsan och svärfar betalar bensin och färja och dem kommer att åka från Katrineholm. Grejen är att dem har pratat att åka tillsammans och det har aldrig blivit av men nu har dem ju chansen och vi passar på!

• junibrud2006

Låter ju jättebra! Tur ni har. Vi räknade om vi skulle åka ner och betala själva. Då skulle allt med bensin, färja och så gå på från 3000 kronor. Inte billigt... Bensinpriset är ju tyvärr fel vilket påverkar både resa och färjan. Istället tar vi en Birka Paradise kryss vinterpris med klubbkort för en hundralapp. Champagnen - typ gula änkan - kostar då 200 kr flaskan - och öl 99-120 kronor plattan. Det var därför vi kände att Tyskland åt upp sig självt!

• Pixelina

Måste bara tillägga i diskussionen att ett bröllop i USA kostar genomsnitt 20 000 dollar. Jämnfört med det är ju ett bröllop värt 70 000 kronor ingenting..

• Sanasol

Vårt bröllop kommer att gå på ca 40 000, och det kommer att bli jättefint! Man behöver inte slänga iväg hur mycket pengar som helst. Men var och en gör ju som de själva vill!

Svar på tråden Hur mycker räknar ni med att bröllopet komemr att kosta?