Pengar totalt
En kort fråga vad blir/blev total kostanden för era bröllop?
En kort fråga vad blir/blev total kostanden för era bröllop?
www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m1217395.html
Kolla den tråden!
jag gick in på tråden, men oj vilka priser det är. kjag vet inte vad vårat bröllop hamnar på. vi har valt att inte göra någon budget, men jag är säker på att vi kommer undan ganksa billigt.
Vi har ju inte gift oss än så jag vet inte vad slutnotan blir. Men vi kommer nog att hamna runt 18 000 kr.
Om man fixar mycket själv och inte är intresserad av engångsklänning för ca 10 000 kr osv. så tycker jag att man får väldigt mycket och en rejäl fest för en totalsumma på runt 20 000 kr.
Nu är det ju ingen bröllopsresa medräknad.
det låte ju ganksa rinligt, men på den andra tråden så hamnade bröllopen över 80.000. ch det var mångaosm gjorde det. jag vet inte vad vi hamnar på. men jag har köpt en klännign och var halvdyr och ringen fick vi ner från 38.000 till 6.500. det är ju ok för nätan samma ring.
Roligt att du frågar "igen"
I den förra tråden svarade jag nog
litet bröllop 15-20000
större bröllop (40personer) 35000+
Men enligt mina första anteckningar och planer så var det: 10000 resp 20000.
Då skulle alltså kunna gifta oss nästa år om vi sparar, men så hänger man här, får inspiration och dras med alla andras kostnader.
Jag VET att det går att ordna ett bröllops för 40pers för max 20000 men det är nog för att jag började titta på catering, dyrare lokaler, party favors (har släkt som är vana vid det, fast det eg. inte är så svenskt).
Här fick jag mig en funderare, ska granska allt rejält igen! Vilken tur att vi endast planerar och uppskatter budget än så länge!
Vi har tänkt oss runt 40 000 utan bröllopsresan! Tycker att det är lagomt, då får man en fin fest för ca 50 gäster :)
Vi kör rätt mycket budget men det blir nog 3-40000
Vi räknar nog med bidrag från föräldrar en del...sedan ska vi själva försöka lägga runt 70-80 000 inkl bröllopsresan
Har en preliminär budget på 40 000 och en på 80-90 000, nästan samma antal gäster men olika alternativ. Tror att vi kommer att hamna bortåt 80 000 kr i slutet, men välja en del av de billigare alternativen bara för att det är så vi vill ha det. Då är ingen bröllopsresa inräknad.
Men vi har låååång tid kvar att planera och fundera på!
Som det verkar nu hamnar vi på ca 70.000:-. Hoppas det kan bli billigare...och det blir det nog, för vi ska inte ha catering längre, utan får hjälp med att fixa maten
Vi har en budget på 60 000, 60 gäster. Får se vart det hamnar, just nu är vi på 44 000.
Åh, få lätt ångest. Vi planerar att ha ca 130 gäster och kommer ha en budget hoppas vi på ca 30.000 högst (ingen bröllopsresa inräknad). Är det orealistiskt? Vi kommer att ta kuvertavgift istället för presenter och hoppas att det räcker för det mesta av cateringsmaten. Ska höra med kunniga vänner om fotograferingen.
Mi@: det är en väldigt låg summa om du jämför med vad andra här inne verkar lägga på sina bröllop MEN jag tycker inte det är orealistiskt, man gör ju vad man kan med de meddel man har att tillgå... och jag tror ni får ett underbart bröllop hur mycket/lite ni än lägger...
vi ska ha ett bröllop för ca 40 gäster och får spendera absolut max 20.000:- och i det ska allt vara inräknat (ingen bröllopsresa).
lycka till!
Nej, jag studerar så vi har bara min m2b´s inkomst att spendera på detta bröllop. Känns fel att fråga mina föräldrar då det redan har en minimal inkomst, därav den låga budgeten. Men visst borde väl kuvertavgiften kunna täcka en del mat så att den kostnaden hålls nere?
Vi ska dela det hela pa tre: 1/3 star jag och min m2b for, 1/3 hans familj och 1/3 min familj. Budgeten ar 100 gaster och max 90000. Brollopet ska hallas i Sverige, men jag och min m2b maste planera alltifran Tyskland da vi kommer bo dar under det kommande aret. Darfor bra och trevligt att engagera vara familjer!
Jag tror att vårt bröllop kommer att hamna på ca 30.000 kr för ca 20 gäster och då är inte någon bröllopsresa inplanerad.
Förhoppningsvis kommer vi billigare undan.
Jema