• bridezilla-06

Vad anser ni om detta?

Har en fundering på att ha vigseln i enskildhet med bara våra föräldrar o gå ut o äta tilsammans med de efteråt. MEN skulle vilja ha en fest längre fram, pga av tunn plånbokm o tomma bankonton funderar jag på att ta ut en avgift, festbidrag, istället för bröllopspresenter för skåpen är fulla :)
    Vad tycker ni om det? Är det snålt?
    De slipper ju leta presenter..

• Svar på tråden Vad anser ni om detta?
  • Ellte

Nu kommer det bli diskussion igen... Säger snabbt vad jag tycker :D

Det beror på hur ni uttrycker det... Skickar ni ett kort med den vanliga högtravande "XX inbjudes härmed att deltaga..." så känns det fel. Skickar ni ett kort där det står "Vi har gift oss och vi vill trots vår skrala kassa GÄRNA fira detta med dig." eller liknande känns det helt okej ;)

Gör dessutom ert bästa för att göra det så billigt som det bara går, ingen överdriven lyx på gästernas bekostnad.

Kanske har ni till och med råd att bjuda om ni fixar maten (behöver ju inte bli tokigt dyrt) och ber gästerna ta med sitt eget dricka t.ex

• Annica_B

Ellte:
    Hehe... där slog du huvudet på spiken. Jag tänkte också; åh, nu blir det bråk igen.

Då snabbar jag mig också och säger:
    Håller helt o hållet med Ellte! Jag skulle inte ha nåt emot att betala en slant om det formulerades ungefär sådär.

• bridezilla-06

Nej precis som du säger, jag kan ju inte skriva härmed "inbjudes ni" för vigsel har ju redan varit utan mera en fest inbjudan.
    Jag visste inte att denna diskussionen varit på tapeten tidigare..

• Annica_B

bridezilla-06:
    *ler* Vi menade nog båda att en sån här fråga alltid får VÄLDIGT många svar som är VÄLDIGT olika, och därmed brukar det bli rätt tjafsigt mellan dessa olika åsiktsgivare.

Så det var inte just denna frågan som var tjatig på något sätt, utan att det öppnar upp för en hel drös åsikter hit och dit.

Fast... inte den här gången, verkar det som?

Kram!

• Mattas

Vad sägs om knytis? Tycker jag är roligt och speciellt, där gästerna får känna sig mer delaktiga. Ni kan tex. be gäst 1 att göra potatissallad, gäst 2 något i köttväg, gäst 3 något vegetariskt. Och så kanske ni står för drickan...
    Nästan likadant som att "få" pengar för festen, men känns mer personligt. Plus att ni slipper allt jobb med att laga maten.

• Mattas

till festen ska där ju stå.

Svar på tråden Vad anser ni om detta?