Mannens kläder
En bröllopsklänning kostar allt mellan 500:- och upp till fantasisummor. Men vad kostar mannens kläder? Vad ska era blivande ha på sig?
En bröllopsklänning kostar allt mellan 500:- och upp till fantasisummor. Men vad kostar mannens kläder? Vad ska era blivande ha på sig?
Min blivande ska ha jaquette och vi hyr den för 1650 kr inkl skor och allt!
Vi syr upp till min blivande. Kompispris på 4000 kr plus materialkostnad för jaquette =)
Ojdå, börjar nu plötsligt fundera på beach-bröllop. Vad kostar en bikini och ett par badbyxor? Tång får man väl plocka till buketten, det hör väl till allemansrätten?
min blivande ska ha en frockcoat och hyrpriset låg på 3500:- tror jag att det var. köppriset låg på 9000:-, mer än min kläning......
Vi köpte frack på Grosshandlarn till min man för ca 3000 kr inklusive alla tillbehör. Den var jättefin! Men det går att hyra för ca 1500 kr också.
Sedan vet jag många som köper kostym på t.ex. Dressmann och där lär man kunna komma undan med runt tusenlappen för en ok kostym.
Min man hade en bonjour som vi köpte inkl allt för ca 6000 kr. Går att hyra för ungefär halva priset.
Min mans kläder hyrde vi för ca 1800:-.
Min Mans kläder kostade bra mycket mer än mina, Blommig skjorta 3000, mörkbrun manchesterkostym 7000, men han var urläcker, värt vartenda öre.