• moan

Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??

Jag är så nöjd med att vi planerade så mycket innan och att vi involverade vår toastmadame (och värdinna) i planerna i ett tidigt skede. Hon gjorde ett fantastiskt jobb. Vi har fått så mycket tack och kommentarer från våra gäster att det var den roligaste bröllopsfest de varit på. Det värmer vill jag lova.
    Var på bröllop i helgen som var och där hade inte toastmastern o toastmadamen samma koll. Tyvärr måste jag säja för det blev en del missförstånd och frågetecken under den kvällen.

Jag är också glad för att vi gjorde så mycket jobb själva. Det var värt allt arbete. Vi gjorde alla inbjudningskort själva, alla placeringskort (plockade 70 flata, vita stenar och skrev namn på i guld och svart färg), dekorerade och dukade festlokalen själva med hjälp av tärnor, marskalk, toastmadame och vår otroligt duktiga serveringspersonal som var tre duktiga 18-åringar.

Är också otroligt glad att vi tog oss råd att åka till Kos en vecka på bröllopsresa. Det behövdes en vecka för bara oss två.

Är egentligen inte missnöjd med något. Inte något stort och viktigt iallafall. Är möjligtvis lite less på hon som ansvarar för lokalen vi hyrde. Man skulle kunna tro att det är hennes hus... Dessutom hade hon kontrollerat vad vi hade i kylen och köket för övrigt när vi lämnade lokalen på fredagen. Det gör mig lite förbannad, för jag hade sagt till henne att hon gärna fick gå in i lokalen och titta på dukningen som hon gärna ville men det betydde ju inte att hon fick snoka...

• moan

Vad bra sagt, Maria.
    Hakarna för upphängningen av släpet på min klänning gick sönder, tre knappar ramlade av (visserligen knappar bara för "prydnad) och den blev väldigt solkig nedtill. Jag höll upp klänningen hela tiden när jag dansade så den blev väldigt skrynklig också.
    Men det gör ingenting, för den har tjänat sitt syfte och jag kände mig som en prinsessa i en vacker klänning. Att den inte var lika vacker när festen var slut känns som det kvittar.

• moan

Jag fick ett råd när det gäller att hålla brudbuketten och det var att hålla den vid höften. Tänkte bara att jag ville förmedla det rådet vidare :)

Svar på tråden Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??