• Bebbsen05

Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??

Ni som redan gift er! Om ni fick ändra på saker, vad skulle det då vara??

• Svar på tråden Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??
  • Noiva

Gör en riktig provsminkning hos den som skall sminka er den dagen. I mitt ingick det provsminkning men det visade sig bara vara att han testade foundation och pratade om färger på ögonskuggan.
    När den stora dagen kom höll han på fördärva allt ovh det visade sig att han var en kratta på att sminka. För att rädda det hela bad jag honom ta bort den hemska ögonskuggan och ta ngt ljust. Bilderna blev ok men jag såg osminkad ut dvs som jag gör till vardags

• Lenchen

vara Osterrikiska gaster fattade inte riktigt det har med bordsplacering utan borjade flytta runt namnlapparna med foljden att ingenting stamde till slut. Sa om jag kunde gora om det skulle jag informera dem att vi faktiskt tankt igenom placeringen och skulle vilja att de sitter som vi onskat. Egentligen gor det ju inte sa himla mycket, men vi hade verkligen anstrangt oss for att placeringen skulle bli bra, speciellt som att inte alla kan engelska osv. Nu visade det sig att vissa osterrikare inte kunde overleva utan att sitta bredvid sin partner, sa da bytte de helt enkelt platser...

Och sa skulle jag nog haft en ratt mindre. Vi hade fyrarattersmiddag plus en massa tarta efterat. Det var dels lite mycket att ata, dels tog det ganska lang tid. Jag hade inte tankt pa att en extra ratt faktiskt tar mycket mer tid att ata ocksa, sa blev det mindre tid till att mingla runt efterat och att dansa.

• Septemberbrud-05

Lyssna på solisten ni ska ha i kyrkan innan vigseln, så ni vet hur denne låter. Vår solist sjöng dessvärre lite falskt..
    Sen skulle jag nog ha velat vänta några dagar med bröllopsresan, kändes konstigt att bege sig iväg på resa redan vid lunch dagen efter bröllopet. Var jätte trött då och hann inte prata något med släkt och vänner och få höra reaktioner från bröllopet, se några foton, öppna bröllopspresenter etc. Idealet hade varit om man åkt några dagar efter bröllopet, för vi hade inte velat vänta flera veckor eller månader heller på att komma iväg.
    Annars gick allt perfekt med bröllopet och bröllopsresan på Borneo var toppen

• Kåpe

det enda jag har tänkt på att jag skulle gjort annorlunda är att jag skulle hållt brudbuketten längre ner och jag kunde haft längre ärmar på klänningen....
    i övrigt var allt perfekt!
    nej, förresten, tyvärr åkte vi sist från festen nästan, hon som skulle köra försvann en stund när vi ville åka.. men det var inte så farligt, man var bara så trött....

• vintertid

-Glöm inte nål och tråd! Det gjorde jag och en hake lossnade i min klänning (med påföljd att dragkedjan bara ville åka ner). Vi lyckades sy ihop mig innan vigseln men ja, det hade ju varit smidigare om man haft det i väskan än att skicka ut nån på stan.
    -Skippa engångskamerorna, vi fick oändligt många digitalbilder, dock tyckte en del gäster det var ett roligt inslag

Här är några prioriteringar jag var extra nöjd med:
    -Satsa på god mat (ALLA har kommenterat den efteråt)
    -Satsa på en bra fotograf som är med i flera timmar (bilderna hon tog under vigseln väcker så mycket känslor, sen var det skönt att ha någon utomstående att prata med under dagen som inte var alldeles rörd, och bilderna... det är ovärdeligt)
    -Satsa på din/er styling, ser man inte bra ut så kan ju fotografen kvitta (okej det är ju relativt, men klänningen kändes mindre viktig jämfört)

Ta gärna tillfälle att vara ensamma under dagen, det gjorde vi, både innan och efter vigseln och det fick iaf mig att kkänna mig trygg och glad över min man!

• Lapinette

vintertid - tack för dina tips! Har noterat ned dem. Själv lär jag inte behöva nål och tråd då min mor alltid har det i handväskan (sömmerska).

• gladhannapanna

Vi hade gäster som bodde hemma hos oss, ena paret stannade en vecka och det andra bara över helgen. Det var jobbigt eftersom man ville hinna umgås och vara värdinna för dem samtidigt som det var massor att fixa med till bröllopet. Men eftersom jag så gärna ville att de skulle dela vår dag så vill jag inte ändra på det heller... Kanske borde släppt kontrollen lite mer och bett om hjälp.

Är mycket nöjd med att vi valde att ha en proffessionell fotograf. Vi hade underbart väder, en mycket personlig vigsel där mina syskonbarn spelade ingångsmusiken, min kompis sjöng underbart vackert och mina systrar läste text och bad förbön. Jag är glad över att vi släppte alla detaljer, som någon annan skrivit tidigare; detaljerna försvinner i det stora sammanhanget. Vi hade en jättemysig stund när vi åkte häst och vagn mellan fotografen och festen. Vårt värdpar och toastmastern påminde om gästboken (med gästfotografering) som skedde medan vi var hos fotografen. Är jättenöjd med vår cateringfirma och med att vi hade paketöppning dagen efter. framförallt är jag så himla glad över att vara gift med min härliga make!!!!

• Lyckliga Fru L

Har varit här innan och tipsat men jag kom på en sak till

Vi fotograferingen, sträck på dig! Så mycket att det nästan känns helt onaturligt.
    Och håll buketten på höften, i alla lägen..
    Vi gjorde det och bilderna blev jättebra! Vi hade båda otroligt fin hållning på korten.

Svar på tråden Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??