Ni som är gifta - Vad skulle ni ändrat på om ni kunde??
Ni som redan gift er! Om ni fick ändra på saker, vad skulle det då vara??
Ni som redan gift er! Om ni fick ändra på saker, vad skulle det då vara??
Hmm
Bland annat hade jag nog kollat en gång extra med DJ:n. Han spelade vår bröllopsvals på cd-skiva och satte även igång discoljusen samtidigt... Jag störde mig inte på det då, men på filmen och fotona ser det lite finlandsbåt-aktigt ut tycker jag!
Jag hade gett någon i uppdrag att fota alla gäster. Trodde det skulle lösa sig automatiskt.
Jag glömde fota mig med mor och far :( Det var också något som inte var inplanerat i tid, men som jag tänkte skulle lösa sig ändå. Sen gick tiden så fort och det var så många att prata med och dansa med att vi helt missade det.
En annan sak som vi faktiskt tänkte på tack vare tips här på BT var att se till att de barnvagn inte ställde den längst ner i kyrkan. På så vis slapp vi ha med den på alla foton när vi är på väg in/ut ur kyrkan.
Summa summarum var hela dagen perfekt. Vi hade valt att inte hårdplanera allt in i minsta detalj eftersom ingen av oss är något kontrollfreak. Jag hade bara öskat att jag tänkt på några saker till...
Det jag skulle ändra på är att informera vimmelfotografen (kusin till min man) att det i hans uppdrag INTE ingick att supa sig full och ta fyllekort! Tyvärr blev det så, han har tagit jättefina bilder på mig och maken men har endast fotat de av gästerna som han själv känner och umgicks med. Jag har knappt några foton på min släkt som var mer än hälften av gästerna och hela makens släkt är inte heller med. Jag hoppas att det ska ordna sig ändå, vi håller på att samla in foton från släkt och vänner... Blev så ledsen när vi kollade på hans foton (över 800 st) och inget är på min släkt...
Men annars skulle jag inte ändra på någonting, allt blev så mycket bättre än vi vågat hoppas på och alla gäster har haft jättekul och tyckte att det verklgien var lyckat. Vi hade en sagolik dag!! :)
Ett tips är att släppa allt på själva bröllopsdagen och njuta av varje sekund och av varandra :)
Dallandra: Vi hade oxå en vän som fotograferade, och när jag tittade på dem de första gångerna blev jag så förtvivlad för jag tyckte inte det fanns många fina.
Men sen gick jag igenom dem mer nogrant och kopierade in de som jag tyckte var 100% i en egen katalog, och i slutändan fick jag ut minst 50-60 som var kanon. Jag blev helt enkelt 'blind' för urvalet blev så kopiöst stort (även vi fick ett par hundratal bilder).
Men ni kanske redan har gjort en grundlig genomgång?
Aurot: Jag skulle oxå jättegärna ta del av ditt excelark. Här är min mailadress: mariellapersson@hotmail.com
Enda missen var att vi inte såg till att ha mobilkontakt med tärnorna medan vi sneakade runt i buskarna innan entrén. Följden blev att folk inte hade gått in i kyrkan två minuter i halv så... vi rullade in i vårt vrålåk inför rätt många glada ögonpar. Så vi fick försvinna och komma tillbaka lite senare.
Bra saker:
Vi hade vattenflaskor med oss överallt, i handskfacket osv.
Vi var klara med alla förberedelser två veckor innan och kunde åka på mini-spa två dagar innan bröllopet.
Mina tärnor var grymt sköna och sa bara till mig att jag skulle ha KUL, så fort jag började noja.
Sista grejen: Jag hade varit skitnoga med att informera alla om att jag gärna hjälpte dem med alla deras bestyr INNAN bröllopet men att jag skulle stänga av mobilen på själva dagen! Vi flög ju in cirka 50 gäster till Frankrike så vi hade goda skäl... En av vännerna tog dock på sig att vara kontaktperson och jag mailade ut hans nummer till samtliga, så de som ändå blev försenade hade nån att ringa till.
Aurot!
Jag kommer inte in på länken. Borttagen?
Jag skulle inte vilja ändra på något!!! Trodde att jag skulle bli besviken på något eftersom det kändes som vi hade så högt uppskruvade förväntningar...
Men det som hände, som vi efteråt kunde skratta åt var: att vår chaufför som tog oss från kyrkan till festlokalen fick 800 kr och ändå på plats sa att han ville skjutsa oss direkt och inte åka någon extra sväng. Eftersom "han måste hem, för han hade folk hemma..." och det var absolut inte vad vi hade kommit överens med honom om innan. Vi fick övertala honom att åka en liten extrasväng och vi kom ändå för tidigt till festlokalen (innan alla gäster kommit). Och sedan hade chauffören dessutom mage att komma i jeans och arbetarskjorta. Plumpt! Men vi var glada att överhuvudtaget få tag på en fin bil, då det inte var det lättaste. Sen vid välkomstskålen så kom serveringspersonalen och sa att mousserande vinet (alkoholhaltiga) var slut. Vi blev bekymrade att vi räknat så fel... och de fick då fortsätta servera det alkoholfria till alla... Sedan fick det sin förklaring: serveringspersonalen hade helt enkelt bytt flaskor, de trodde att det med alkohol var alkoholfritt och tvärtom (det alkoholfria var i snyggare flaskor och de kan inte ha läst på etiketterna...) Detta resulterade alltså i att barnen, de som körde bil och en tjej som ammade drack alkoholhaltig välkomstdrink och de som valt att dricka alkohol drack alkoholfri välkomstdrink... När vi kom hem från bröllopsresan stod tre flaskor alkoholhaltigt mousserande vin och väntade på oss... Vi hade inte räknat så fel ändå.
Njut av dagen brudar! Den kommer antagligen inte i repris... Det som går fel kan ni inte göra ogjort - det enda ni kan påverka är er egen inställning till det som händer - skratta åt eländet! Det gör er dag så mycket mer lyckad (usch vad hurtig jag låter, klart man måste få vara ledsen också men ni vet vad jag menar)!
Moloko
Vi har kollat igenom bilderna ett par gånger men det är lika illa. Vi har fått beskära en del foton för att få på min släkt, de fanns i bakgrunden på några foton... men det känns inte kul alls, maken har ju ändå massa foton på delar av sin släkt... Vi har påpekat detta för vimmelfotografen som svarade att han först och främst fotade för sin egen skull!!! Vi svarade att anledningen till att vi och andra brudpar vill ha en vimmelfotograf är för att han ska ta foton för vår skull först och främst... Han har inte ens vett på att be om ursäkt...
Aurot!
Förlåt, men skulle du kunna maila till mig med?? Behöver verkligen tips, och det verkar ha fungerat kalas för dig!
tesse@hotmail.com
TACK!
Det mesta var helt underbart men jag skulle ha följt min känsla att jag inte litade på frisören! Timmarna hos henne blev verkligen inte trevliga! Resultatet blev jag nöjd med som tur var men det var inte en rolig och mysig början på dagen. Följ magkänslan!!
Skulle också ha velat bjuda några som inte blev bjudna nu men det är svårt när lokalen har en maxbegränsning.
Om vi hade haft obegränsat med pengar skulle jag anlitat ett proffs för att filma i kyrkan och kanske vid ankomsten till festen. Våra anhöriga fick ställa upp och göra sådant. Resultatet blev därefter och de kanske inte kunde slappna av riktigt heller.
Men det är den härligaste dagen hittills!