• Tomtelotta

Någon som nyligen har eller snart ska gifta sig på Strömsholms slott + Stenköket?

Hej!
    Vi ska gifta oss nästa år och tänkte då göra det i Strömsholms slottskapell och sen ha festen i Stenköket. Vore kul att få lite omdöme om dessa lokaliteter. Exempelvis står det i kontraktet att man bör lämna stenköket kl 01 grovstädat. Det låter inte som att det kan bli något riktigt kalas. Har någon koll på hur stränga de är med det?

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Någon som nyligen har eller snart ska gifta sig på Strömsholms slott + Stenköket?
  • Bernövall

Jag har hört att de har byggt om Stenköket till kontor, men jag är inte säker. Att de bara har en cafédel kvar, om du tar reda på något om Stenköket får du gärna skriva tillbaka, jag är också nyfiken på Strömsholm.
    Om ni inte är så många finns Thottska Villan men de tar bara 40 tror jag.

• Tomtelotta

Det är inget kontor där, men jag känner igen ryktet. De tar ca 75 gäster och man får själv stå för allt. De rekommenderar 3 cateringfirmor om man inte vill laga maten själv och som sagt står det att man bör vara klar och ha grovstädat till kl 01. Men det finns möjligheten att betala extra för varje timme man drar över. Frågan är hur mycket man får gå över tiden...

• Bernövall

Har du något telefonnummer dit...?
    Då måste jag ringa och höra efter till nästa sommar.

Tack för hjälpen!

Camilla

• Bernövall

JAg pratade med dem idag på Strömsholmsslott, de tog 1000 kr i timmen för Stenköket. Är det dyrt eller normalt, vet du det?

Man fick bara använda sig av två olika cateringfirmor, Arbhage var en av dem. Någon som har några erfarenheter av dem?

• KEW

Hej!

Vi gifte oss där i augusti och allt var jättebra!

Man betalar för varje timme så i princip kan man vara kvar så länge man vill även om de har satt en sluttid på kl 01. Våra gäster var kvar till kl 02 och därefter grovstädade personalen från cateringfirman. Totalt kostade stenköket 9000 kr (17-02).

Det är inte rimligt att tro att bröllop är slut till kl 01 inklusive grovstädning så de får nog räkna med att man är kvar längre tid.

Arbhages fixade mat, duktning, servering och städning och det fungerade jättebra och det var bra mat. Dryck köpte vi själva (beställde på systemet i Hallsta fungerade också bra).

Det är en trolig miljö att gifta sig i så jag kan verkligen rekommendera att vara där!!!

• nybliven lundabo

KEW, vet du hur många man kan vara i stenköket? Såg tidigare i tråden ca 75, verkar det rimligt? Hur många var ni? Vad kostade din catering per kuvert? Hade ni gäster som behövde övernatta, var i så fall? Många frågor...

• Tomtelotta

Hej KEW!

Tack så mycket för informationen! Det är skönt att veta att man kan vara där längre. Då tar jag och bokar det! Va det ok att fixa alkoholen själv, eller ville cateringfirman göra det? Kunde ni endast välja den maten de hade på sina menyer eller även komma med egna förslag?

Tack så mycket för hjälpen!

Svar på tråden Någon som nyligen har eller snart ska gifta sig på Strömsholms slott + Stenköket?