Lokal i Västerås
Undrar om någon känner till någon fin herrgård/bygdegård/annat för bröllopsfest i Västeråstrakten.
Undrar om någon känner till någon fin herrgård/bygdegård/annat för bröllopsfest i Västeråstrakten.
Det ska finnas en del bygdegårdar runt V-ås, men de enda jag kommer på just nu är bygdegårdarna i Skerike och Dingtuna. I Rocklundaskogen finns en stor villa man kan hyra för fester. Den heter rätt och slätt Villa Utsikten.
Tidö slott är att rekommendera
Vet ett par som nyligen använde sig av Blåsbogården.. Nånstans bakom Rudbeck ligger det..
Vi skall själva ha vår fest i Badelunda kyrkskola. Det är en mysig byggnad preciss bredvid Badelunda kyrka.
Vad kostar Tidö slott? Kan man bo kvar där?
På Tidö slott kostar det 15 000 i lokalhyra. Då ingår tallrikar, bestick, uppläggningsfat, olika sorters glas (vittvin, rödvin, desser-glas)Och man får om man vill ordna allt själv om man vill. Det är ju bra med tanke på att drycken är så dyr. Men lokalen är helt underbar! Lite medeltidsstuk.
Vi ska ha vår fest på Kolbäcks Gästgivaregård, ca 2 mil från Västerås. Priset per kuvert är 475, inkl två-rätters, kaffe tårta, vin till maten. Helt OK tycker vi! Det ligger fint till vid vattnet. Man kan bo där, de har ca 30 bäddar.
Hanna
Nykvarns gästgiveri!!! Min bästa kompis gifte sig där förra hösten och det var jättebra. God mat, bra service och mysig lokal. (Takbjälkar och öppen spis, typ, passade väldigt bra för ett höstbröllop.)
Var på ett bröllop i Västerås där brudparet gifte sig i Irsta kyrka och sedan hade festen i en herrgårdsliknande lokal. Tyvärr kommer jag ej ihåg vad lokalen heter, men den låg ungefär några kilometer från kyrkan. Lokalen var jättefin!
Fru Sandström:
kommer du ihåg ungefär vart "herrgården" ligger? Och vet du om det var ett ställe dit man kunde ta egen mat och dryck?
Till Lisa och "Annan våsare", så kan jag meddela att bröllopsfesten hölls på Brunnby Gård strax utanför Västerås. Både mat och dryck kan man ta med sig.
Då det var några år sedan bröllopet hölls är det bästa att ni kollar upp stället så att de fortfarande håller fester där.
Lycka till!
// Anna
Mina kompisar hade sin fest på Pilbogården, den ligger på Djäkneberget längs gatan som går från Ringvägen upp förbi Katolska kyrkan och Djäkneberget. Det fanns ett rum uppe och ett nere, inte så stort dock, vi var ca 40 gäster.
ett annat förslag är Irsta Bygdegård...
har själv bokat den till våran bröllopsfest!
Vad kostade Irsta bygdegård? Var ni nöjda med vald lokal?
Björksta bygdegård kan jag rekomendera.