Förtjänar jag inte sanningen?
Snälla, vad är era åsikter om detta?
Jag gjorde slut med min pojkvän C för en månad sedan. Eftersom det är bostadsbrist bor vi fortfarande tillsammas i min lägenhet. Han har börjat sova borta om helgerna, men det kan jag ta, för han har själv sagt att det är för jobbigt att sova brevid mig.
Så igår söndag kom han hem efter att ha varit borta sedn i fredags. Jag letade efter en väska och frågade C var den var. Så sa han att den var hos hans kompis M där han sovit. Så frågade jag varför tog du inte den med dig hem och får till svar att han inte orkade ta med den på pendeltåget hem (?)och att han skulle hämta den senare på kvällen när M kommit hem från jobbet. Så blev då klockan 21 igår och C ska ge sig ut för att hämta väskan, så säger jag lite naivt att jag kan följa med, ska ändå köpa mjölk. Då helt plötsligt ska inte C hämta väskan längre, för M slutar inte förrän 23. Men jag vet att där M jobbade igår är det stängt på kvällarna. Så av något skäl ville han inte ha med mig dit han skulle och hämta väskan. Han springer med mobilen i handen heeela tiden, innan har den legat lite varstans. Så något är det.
Jag VET att vi har gjort slut, men efter 5½ år och när han dessutom får bo hos mig tills han hittar ngt, förtjänar jag inte sanningen? Är jag helt ute och cyklar?
Jag mår så himla dåligt och trodde naiv som jag var att vi skulle skiljas som icke ovänner, jag vet att vi inte kommer att vara vänner, men åtminstone kunde vi väl vara sams!