"en gång otrogen, alltid otrogen" stämmer INTE på alla!!! Jag vet ett förhållande i där mannen var otrogen en gång, det hela kom fram nån månad senare, han erkände det själv för han kunde inte vara oärlig mot sin flickvän (en nära kompis till mig). Hon var helt förstörd, och ville aldrig mer se honom. Fast hon älskade honom fortfarande och ville samtidigt inte helt säga upp kontakten, en väldigt svår situation. Hursomhelst,de pratade i telefon och träffades efter ca 1-2 veckor. Han var jätteledsen, det hela hade varit ett stort misstag och han ville ha henne tillbaka mer än något annat. Hon bestämde sig för att ge honom en chans och de började umgås igen, i en relation nånstans mellan vän och pojk-flickvän. Rätt snart insåg hon att det var honom hon ville vara med och att det skulle göra mer ont att göra slut. Så de blev ett par igen. Det var inte lätt, hon litade inte på honom alls i början utan ville ha koll precis på var han var, med jämna mellanrum blev hon påmind om det som hänt och grät floder... Men så småningom byggdes förtroendet upp igen och nu är de ett av de mest stabila paren jag känner. De ska förlova sig i början av nästa år på deras årsdag och är jättelyckliga!
Det är lätt att ge rådet att lämna när man aldrig själv har varit i den situationen, jag ville bara ge en annan synvinkel och säga att det visst går att reparera! Beror såklart på omständigheterna men om han verkligen ångrar sig och du älskar honom tycker jag inte att du bara ska ge upp utan att ge er en andra chans.