• parlan

han har varit otrogen

För ett tag sen flyttade min sambo ifrån mig pga att han skulle studera. Har haft väldigt svårt för det. Nu har det gått ca en månad sen han flytta..o det har funkat bra. Men i lördes ringde han o berättade att för 2 veckor sen hade han varit otrogen. Jag kan fortfarande inte fatta det. Han ångrar sig, o gråter dagligen i telefonen o så. Men jag vet inte allt vad jag ska göra, vill att allt ska bli bra.. Jag älskar honom så mycket. Finns det någon här som har erfarenhet av ett sånt här fall? Nån förlåtit sin partner o levt vidare tillsammans. Vill intala mig själv att detta kommer fungera trots ett sånt svek. Vi ska träffas om några dagar o försöka reda ut det..

• Svar på tråden han har varit otrogen
  • Bebbsen05

Jag har vart med om han vart otrogen. Och det allra bsäta för mig var att bli av med honom. Hade aldrig kunnat lita på honom igen. Och tillit är ju faktiskt en väldigt stor del i ett förhållande.
    Men det är nog oxå lättare att förlåta än att glömma.
    Om ni fortfarande är tillsammans, kommer du kunna lita på honom igen?

• Engäst

En gång otrogen....alltid otrogen....

• parlan

jag vet att ni har rätt..men jag hade hoppats på andra svar. Vill inte inse sanningen. Usch va jobbit detta e!

• Ofelily

En gång otrogen, alltid otrogen tror jag inte stämmer på alla. Däremot brukar man vara otrogen av en anledning. Jag har själv varit det förut och då var det för att det var saker som jag inte tyckte var bra i mitt förhållande, som vi aldrig pratade om... Det funkade inte i längden, jag var otrogen fler gånger och till slut tog det slut.
    Nu har jag en ny pojkvän och honom skulle jag ALDRIG kunna vara otrogen mot!!

Jag tycker i alla fall att ni ska prata och att du ska försöka få reda på varför han gjorde det. En förklaring som "jag var full" duger inte, för det är alltid något mer som ligger bakom!

Lycka till och kram till dig, jag vet hur det känns, för jag har varit i din sits också.

• GoaSmulan

Jag håller med Ofelily. Att bara säga en gång otrogen alltid otrogen och sedan gå skilda vägar är att ta den enkla vägen. Nä man måste prata om det och efter att ha pratat om saken från alla vinklar o vrår och fått svar på varför så kan man fundera över hur man vill gå vidare.

• discodivan

jag träffade en kille, blev gravid direkt, inget bra förhållande, han var otrogen, jag blev ursinnig. vi pratade nästan iget fram till bebis var född. blev tillsammans 11 dar senare. varit ihop 1 år på onsdag, gifter oss nästa år. han har ändrat sitt liv totalt. Jag litar på honom till 100%. Han är den förste människa jag vet som har gått från total skitstövel till total svärmorsdröm.

• Meddelande borttaget
  • Åre bruden 07

parlan

Min pojkvän var otrogen mot mig i början av vårt förhållande. Jag blev förskrossad och arg. Jag slängde ut han med huvudet före. Efter ngr dagar (svarade ej i telefon el på sms) träffade jag han o vi snackade ut. han hade ingen orsak till varför han gjorde som han gjorde.

Jag valde och "ta han tillbax" dock ej att jämföra med att jag förlåt han. Jag sa till han att jag Inte visste hur de skulle bli om ja någonsin skulle kunna lita på han. men var han beredd på det så visst kunde vi försöka. En av anledningarna till att ja ville försöka igen va att vi var gravida.

Det är ingen lätt tid ni har framför er om ni väljer att försöka igen. Jag har först nu ett år senare börjat låta min kille gå ut själv med kompisar tex. Jag litar mer o mer på han. han vet även om att händer det igen så kommer jag inte ens se åt hans håll.

Efter hans otrohet kom fram hände en del svåra kriser i vårt liv, Vi valde och ta hjälp av utomstående psykolog, kurator o även en präst för att reda ut o prata genom allt då även otroheten. och hade vi inte valt och prata med ngn annan hade vi nog ej varit där vi är idag. Allt detta har genom samtal mellan oss två o samtal med utomstående gjort oss starkare som par.

• fazerina

"en gång otrogen, alltid otrogen" stämmer INTE på alla!!! Jag vet ett förhållande i där mannen var otrogen en gång, det hela kom fram nån månad senare, han erkände det själv för han kunde inte vara oärlig mot sin flickvän (en nära kompis till mig). Hon var helt förstörd, och ville aldrig mer se honom. Fast hon älskade honom fortfarande och ville samtidigt inte helt säga upp kontakten, en väldigt svår situation. Hursomhelst,de pratade i telefon och träffades efter ca 1-2 veckor. Han var jätteledsen, det hela hade varit ett stort misstag och han ville ha henne tillbaka mer än något annat. Hon bestämde sig för att ge honom en chans och de började umgås igen, i en relation nånstans mellan vän och pojk-flickvän. Rätt snart insåg hon att det var honom hon ville vara med och att det skulle göra mer ont att göra slut. Så de blev ett par igen. Det var inte lätt, hon litade inte på honom alls i början utan ville ha koll precis på var han var, med jämna mellanrum blev hon påmind om det som hänt och grät floder... Men så småningom byggdes förtroendet upp igen och nu är de ett av de mest stabila paren jag känner. De ska förlova sig i början av nästa år på deras årsdag och är jättelyckliga!

Det är lätt att ge rådet att lämna när man aldrig själv har varit i den situationen, jag ville bara ge en annan synvinkel och säga att det visst går att reparera! Beror såklart på omständigheterna men om han verkligen ångrar sig och du älskar honom tycker jag inte att du bara ska ge upp utan att ge er en andra chans.

• sinan

Man kan hitta tillbaka till varandra, t.o.m. efter en otrohet. Det är jag och min sambo levande bevis på. Det är en jobbig tid som väntar, om du väljer att förlåta, tro mig. Men om ni älskar varandra och du känner att han aldrig nånsin skulle göra om det, så är det faktiskt värt det. Nu är det ungefär ett år sedan som vi blev tillsammans igen, och nu har vi det jättebra ihop. Innan det hände mig sa jag att ?Jag skulle aldrig förlåta en otrohet!? Men man kan faktiskt inte veta förrän man varit i situationen själv.

Svar på tråden han har varit otrogen