• Hemax

Nickelfri mascara?!

Läste precis en artikel i Expressen om nickel i mascaror, expressen.se/index.jsp

Tänkte jag måste försöka få tag i nån utan nickel ( jag visste inte ens att de flesta mascaror innehåller det! )då jag har en del problem med ögonen. Väl värt att testa!

Så om nån har nåt tips/förslag på nickelfri mascara vore jag glad!

• Svar på tråden Nickelfri mascara?!
  • Jen78

Kolla upp Isadora, tror dom har...

• Jen78

Reagerar du på nickel i övrigt förresten? Mina ögon blir konstiga när mascaran innehåller vax. Vilken använder du nu?

• Hm..

OBS! är inte säker på det... men I.ds mscara borde väl fungera? annars kanske man får ta och fråga personalen så kan dom hjälpa dig!
    Tack för infon förresten... ska själv köpa en mascara snart och ha det där om nickel/konserveringsmedel i åtanken

• Pixelfabriken

Jag svullnar runt ögonen av en del mascara så jag har gått över till att handla hos min optiker och problemen försvann. Sorten heter Eye Care och har tydligen annan fiberstruktur än vanlig. Nackdelen är att den inte är vattenfast.

• Hemax

Tack för era svar!

Jen78, när jag var yngre var jag rätt känslig mot nickel men det har blivit bättre med åren. Ooops, vad gammal jag känner mig när jag sa så...
    Jag använder L´oreals mascaror, oftast Lash Architect och den stod ju med på listan i Expressen.

Jag känner mig ofta irriterad och torr i ögonen, samt att de _ofta_ rinner men det behöver ju iofs sig inte ha något samband med mascaran?! Men jag tycker ändå det är värt ett försök!
    Ska kolla upp I.D och Eye Care.
    Så tack igen!

• Jeany

Lancome och Mary Kay, är ganska säker på att de är nickelfria.

• Jen78

Hemax:
    Kan kanske vara det ändå... Jag blev knasig i ögonen av i.d. Den är inte lika naturlig som deras andra produkter är utan mer lik vanliga mascaror. Vet inte hur det är med nickel i den dock. Tror eyecare kan va nåt kanske. Själv använder jag denna nu å det funkar för mig iaf.

www.clinique.co.uk/templates/products/sp_shaded.tmpl&PRODUCT_ID=PROD60175

• Lioness

Jag är allergiskt mot nickel och använder Kanebos 38C utan problem. Den är annors också underbar... :D

• Strulan

Aco`s produkter på apoteket ska vara utan nikel..

Svar på tråden Nickelfri mascara?!