• Tesso

mammaledig och snart arbetsöls....

Usch... men men. man får göra det bästa av situationen.
    FÖretaget där jag jobbar ska läggas ner. Jag som trivdes sååå bra och längtar redan tillbaka trots att jag har ett tag kvar hemma.
    Men jag hittar nog nåt nytt. i värsta fall så blir det en bebis till och vi skjuter på bröllopet annars hade vi tänkt att få till en bebis på bröllopsnatten =)
    Ville bara skriva av mig, känns väldigt tungt just nu....

• Svar på tråden mammaledig och snart arbetsöls....
  • Felice

Jag är också på väg att bli arbetslös (företaget som jag jobbar på har varslad samtliga anställda) och det känne inte heller kul nu när livet liksom håller på att börja efter slit med studier och arbetssökande. Det känns för jävligt.

Men efter regn komemr solsken...

• Tesso

Håller med. Själv hann jag bara jobba 4 mån, och trivdes jättebra!
    Fattar inte hur jag ska hitta nåt som jag trivs med när man inte vill sluta!

• Felice

Och jag hann jobba 1,5 månad före jag fick beskedet.

• Sara 1/10 05

Hur kan man skriva "i värsta fall så blir det en bebis till"??? Hur kan man överhuvudtaget se barn som något man skaffar i värsta fall eller som en försörjning?

• na76

Hej

Håller med Sara. Förstår inte hur man kan tänka på att skaffa barn istället för att försöka fixa nytt jobb.

• ia´s

Håller med Sara 1/10 05 & na76
    Hur kan man ens ha sådana tankar!!!!

• Tesso

Öhhh, det var inte riktigt så jag menade...
    Det var att i värsta fall så får vi SKJUTA PÅ BRÖLLOPET om det blir en bebis till.
    Och det handlar inte om att försörja sig på att skaffa barn istället för jobb. Snarare tvärtom. Man blir ju inte direkt rik på att vara mammaledig för er som inte förstått det....

• Sara 1/10 05

Tesso

Du skrev faktiskt "Men jag hittar nog nåt nytt. i värsta fall så blir det en bebis till och vi skjuter på bröllopet... " då är det ett syftningsfel och jag tycker inte det var så konstigt att vi reagerade. Du menade ju isf något annat än det du skrev, eller?

Lycka till

• fiafiber

sitter i precis samma sits! tror inte vi skjuter upp bröllopet dock, bebis blir det på bröllopsnatten - om man har turen att uppleva den lyckan igen!

• BlueTopaz

Tesso: bry dig inte om sådana kommentarer! Jag förstår mkt väl vad du menade och skulle nog tänka så själv!

• pirr i magen

Kram på dej Tesso !!
    Vet hur du har det. Mitt jobb "hängde på snöret" ett tag. Turligt nog hängde jag kvar i alla fall. Allt fixar sej brukar man säga å vi har ju ialla fall kärleken vi som är inne på denna sidan.
    Lycka till ! å jättekram.

Svar på tråden mammaledig och snart arbetsöls....