• Alexa44

dålig dag

Okej, detta har absolut inget med bröllop att göra men...
    har ni några tips på vad man kan göra en dag som denna när allt bara känns trist? Känner mig så anti - jobbet känns trist, jag känner att jag inte kan någonting, oroar mig för framtiden, undrar om min pojkvän tycker att jag är efterhängsen och jobbig. Känner mig bara trist och onödig.

• Svar på tråden dålig dag
  • Elin1

Hej!

Så känner man ofta på måndagar! Trösta dig med att dåliga dagar går över. Tillåt dig att vara lite butter, i morgon är du glad igen.

• NokGroda

det är måndags-Ågren du träffat på. honom motar man bäst genom att fundera ut hur mycket pengar man har över och sen ta dem i handen och gå på stan och shoppa. sen går man hem hur nöjd som helst och Ågren drar åt Helsingland tills nästa vecka åtminstone.

• Elin1

Har du inte tid/lust för shopping kan måndags-Ågren även motas iväg genom att äta en god måltid, ta en promenad och sedan hyra en rolig videofilm.

Sådant gillar inte måndags-Ågren alls...

• NokGroda

håller med om det. särskilt tror jag fåniga kärlekskomedier får Ågren på rymmen. eller om det finns en hund med.

• Alexa44

Tack...
    Det blir nog shopping.

• Alexa44

Fasiken...
    känner mig lika trist idag, trots att måndagen flugit sin kos!
    Åh, vad man önskar en dag som denna att man hade en jättetrygg relation sen många år, någon som man vet älskar en även om man har sina trista dar då och då. Känner fortfarande att jag vill visa mig från min "bästa sida" inför min kille sen 2 månader. Men det håller ju aldrig i längden om man inte vågar vara sig själv. Suck.

En liten dikt till andra deppiga själar:
    "En varm hand
    Ett varmt bo
    En varm kofta
    att trä på de isande tankarna
    En varm kropp
    att trä på kroppen
    En varm själ
    att trä på själen.
    Ett varmt liv
    att trä på det isande livet."

• Mikran

Hej Alexa44.
    Nej så illa är det väl inte.... Ibland ska allt kännas trist, för att man ska veta hur det ska kännas när allt är bra.Ett tips för själen är att måla i olja, för då får man fantisera och skapa samtidigt. Lite god musik i freestylen eller cd-spelaren kan vara nog så viktigt. Själv målar jag och lyssnar på bra musik när det blir för trist eller jobbigt. Skapa och lyssna och du ska se att det är hur ljuvligt som helst.Tiden går fort och man kan inte tro att dagen började så trist. Lycka till!!!

• Swiss!

är det här depptråden?:)

• Swiss!

den där sköna vi-har-varit-tillsammans-i-hundra-år-känslan kommer ju tids nog och byter ut herregud-det-pirrar-i-magen-varje-gång-jag-ser-dig-känslan! (även om det förhoppningsvis fortsätter pirra) du får njuta av den senare nu och vänta in den andra:) men måndags-blå kanske redan bytts ut mot fredags-glad? shit, jag gillar verkligen - tecknet

• Alexa44

på det stora hela känns det ändå rätt "tryggt", förutom när jag får mina infall och börjar noja...

Jag blir lite nervig när jag tänker på att han faktiskt var tvungen att "bryta" med mig ett tag i juni(fast det var ju innan vi officiellt var ihop) för att han var så osäker på vad han ville. Å andra sidan är det ju bra att han faktiskt tänkt igenom det hela en gång och kommit fram till att han ville ha mig.

• Swiss!

det tog ett halvår innan jag kunde kalla min nuvarande sambo min pojkvän - men nu är jag hur säker som helst på att det är honom jag vill ha:) för mig handlade det snarare om mig själv. vad jag försöker få fram är att det inte behöver betyda något! och som du skrev, han har ju tänkt och kommit fram till att han vill ha dig:)

Svar på tråden dålig dag