Vad är du mest nöjd med hos dig själv?
Som sagt; vad är du mest nöjd med på din kropp? Något du absolut inte skulle vilja ändra på. Något du gärna framhäver när du väljer kläder, make-up eller liknande.
Kom igen nu, skryt med er själva!
Som sagt; vad är du mest nöjd med på din kropp? Något du absolut inte skulle vilja ändra på. Något du gärna framhäver när du väljer kläder, make-up eller liknande.
Kom igen nu, skryt med er själva!
Trancequeen: Tja, ja, jo... Därför tycker jag det är skönt med sådanahär trådar där man faktiskt inte jämför och ser det dåliga utan berättar hur himla bra man är :D
Visst är vi alla skapade unika och perfekta...men att hela tiden tänka så skulle göra livet rätt "jämntråkigt" tycker jag ;)
Trancequeen:
Människan har, sedan urminnestider, brytt sig om sitt utseende. Jag ser det inte som något patetiskt, utan som något naturligt för vår "art".
Människan är en social varelse samt har förmågan att reflektera över sig själv och sina tankar - och då är det ofrånkomligt att vi upplever och funderar över våra egna utseenden (precis som vi funderar över det mesta som rör oss).
Jag håller inte med dig om att enbart naturens lagar bör tillämpas. Mycket av det "roliga" här i livet kommer genom de sociala/universala lagarna .
Trancequeen;
jag startade tråden som en reaktion på en tråd som blev mycket populär, den handlade om vad man ville ändra på hos sig själv. Idéerna haglade. Då tänkte jag (som är oerhört patetisk och töntig och självförminskande) att det vore kul att höra om några av oss faktiskt är nöjda med oss själva.
Jag tycker fortfarande att det var en bra idé och uppenbarligen finns några andra här som håller med.
Varför ändra på sig själv?!
Jaja, ni får ju tycka och tänka som ni vill, finns inget fel eller rätt när det gäller ens egna åsikter, men jag tycker såsom jag har uttryckt mig.
EhjärtaK = sant
Och jag håller inte med om att vi jämnför oss med andra för att vi är sociala varelser. Tror du hästarna i hagen håller på och jämnför sig om vems svans som är tjockast?! Haha, knappast!
Trancequeen: Nooope...inte vems svans som är tjockast...men de modigaste, största, starkaste hingstarna får fler ragg än de mesiga, haltande ;)
Jamen snälla, vi är ju inte hästar, vi är människor. Fattar inte hur någon kan reta upp sig på en tråd där folk är nöjda över hur de ser ut!
Trancequeen:
Det är skillnad mellan människor och hästar! Människans gärna fungerar på ett annat sätt, vilket jag redan har förklarat. Vi har en stor förmåga att reflektera över oss själva och styrs inte enbart av instinkter.
Jamen då säger jag såhär. Jag är inte 100% nöjd med hur jag ser ut, men mitt inre, min själsliga sida, den är perfekt, så jag mår bra ändå :)
jag tycker mycket om min kropp. har väldigt kvinnligt utseende med formrer och höga kindben. ser östländsk ut och det är jag stolt över. mina superlånga ögonfransar är fantastiska. en del saker harar jag däremot, är inte mer än 159 cm lång men jag har lärt att uppskatta mig själv mer och mer och blivit ordentligt sexuellt självsäker. underbart och inga jäkla operationer här. naturell
IngridMarie:
Mina bröst, mitt hår, och mina ben är det jag gillar mest med min kropp. :D
Hela jag är bra men allra mest gillar jag håret, ögonen, benen och händerna!