• Ophelia

Maktbalans

Är det alltid en tävlan om "makten" i början av ett förhallande?

Den som ringde sist kan inte ringa igen. Den som föreslog den sista träffen har visat sig "svag".

Det är klart att det inte jämt ar sa har. Men jag blir sa trött pa alla spel. Jag vill vara mig själv, men är rädd för att ge för mycket och traka ut min partner.

• Svar på tråden Maktbalans
  • Alexa44

Menar du i början när man bara dejtar eller menar du att du är tilsammans med killen ifråga?

• lolabe

Neej!! Så ska det inte vara! I många av mina tidigare förhållanden kändes det så. Men när jag träffade min sambo kändes det helt rätt från början, båda var sig själva och inga spel!! Om det ska funka och man ska ha en skön relation ska man definitivt lägga ner sådana omogna spel på en gång! Testa det och se vad som händer. Om det funkar är det ju lysande, om inte är det nog inte så intressant ändå och du kan hitta någon bättre. Lycka till!

• Ophelia

Da man dejtar eller i är i början av ett förhallande. Längre fram slipper man oftast den typen av beteende Annars hade det varit jobbigt!!

• Swiss!

lite ot, förlåt, men alexa hur gick det med din pojke?

• Alexa44

Swiss

Det går bra, vad var det senaste du hörde? Vi är i alla fall ihop "på riktigt" sen i juli, har känt varann sen maj. Vill du fråga ngt mer så kan du göra det i min depptråd.

• Mastermind

Det där har jag aldrig varit med om. Låter ju jättelöjligt. Varför gör man så?

• Plonte

Jag upplever detsamma i mitt förhållande/äktenskap.
    Det är skitjobbigt.
    Jag tror att det hänger ihop med ens eget självförtroende.
    Dvs hur åtråvärd man är.
    Egentligen är det löjligt. Men man kan liksom inte rå för att man känner sig som den som är mest förälskad/angelägen.
    Och man vill så gärna vara åtråvärd.
    *kram*

Svar på tråden Maktbalans