• yrvädret

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

Jag kan sjunga, princess Sjöng faktiskt på min systers bröllop, och det funkade. och som ni vet funderar jag på att sjunga på mitt eget bröllop - fast det vet inte Tomas om...

Nu ska vi till banken och fixa lite grejer - får ta lovdagar till detta, annars hinner man inte dit innan det stänger.

Vi hörs senare!

Förresten, nu sitter jag vid mitt nya datorbord och skriver *glad*

• yrvädret

Princess - jag skulle inte ta någonting, självklart! du är ju en kompis Fast å andra sidan - om du höe mig sjunga kanske du inte vill ha mig på bröllopet

Ang. tråden som du länkat till - jag hoppas verkligen att ni anmält hennes inlägg. Jag tycker det är otäckt med sådana former av hotfulla situationer på BT. Om BT kan slänga ut andra för mindre så borde hon ryka på direkten! (Ups -får man skriva så?? Kanske är emot reglerna?)

• yrvädret

Lindha

hehe, det var värst vad man blev eftertraktad nu, helt plötsligt

• yrvädret

Idag är det fest! Halloweenfest! Skojsigt att klä ut sig

Jo, jag får väl hitta på nåt att sjunga då

förresten vad är det för sånger ni tänkt ha, princess?

• yrvädret

Ojdå, här har det inte hänt mycket sen igår

Vi har precis kommit hem från Tomas syster efter att ha varit där och festat. Det var hur kul som helst - förutom att min svåger någon gång på småtimmarna fick för sig att vi skulle kolla på deras bröllopsfilm. Det var mindre kul av två anledningar. 1) Tomas ex är med och 2) Jag fick frispel när jag såg vigselakten och insåg att jag kommer säga och göra samma sak om mindre än ett år. Trodde verkligen inte att jag kunde få kalla fötter - men det kunde jag visst. Okej, det är ju inte så att jag inte vill gifta mig med Tomas, utan snarare om formen runt omkring. Ska det vara lika högt travande upp i det blå som under den akten kommer jag spola ned prästen i toan (hädar jag nu??) Det finns ju skäl till att jag från början ville ha en borgerlig vigsel om man säger så. Tyvärr så berättade jag om mina funderingar för Tomas och gjorde honom skitskraj, vilket inte alls vad meningen. Jag vet ju vad jag vill med honom.

Sedan är det ju det där med ex. Är det bara jag som får en liten svartsjukekänsla när det kommer upp. Känner mig varken hotad eller blir svartsjuk annars - men just ex är känsligt. Men igår blev det lite för mycket. Exet var tydligen duktig på att sjunga, och på något sätt har jag aldrig vågat stå på mig och säga att jag är en duktig sångerska jag med. Så det har alltid varit ett gissel - att jag alltid ställer mig i skymundan utan att visa att jag också kan. Det är väl lte därför jag gärna vill sjunga på vårt bröllop, för att visa att jag har sångröst och tycker om att sjunga.
    Sedan hjälper det ju inte att exet ser bra ut också, och igår kunde då Tomas bror inte låta bli att kommentera detta när jag var med. (Tomas var i ett annat rum då, så han hörde inte) Jag vet inte om kommentaren var lite tanklöst utslängd men det är inte så himla kul att höra "Hon var ju riktigt söt ju, varför tog det slut med henne?? Ah, ja just det, det funkade inte med hennes familj" Det kändes som en pik, även om det kanske inte var menat så. Fast efter det kom då fördomar in i bilden, eftersom hon är rom. Fast självklart svände sig både brodern och svågern med det mindre respektfulla ordet zigenare. Som att det skulle förklara varför det inte funkade. Och är det något jag avskyr mer än att bli utsatt för att ett ex trycks upp i ansiktet, så är det att folk har fördomar.
    Så slutet av kvällen, blev sådär rolig.

oj, det blev lite längre än vad jag hade tänkt. Men jag var bara tvungen att få ur mig lite galla.

• yrvädret

Det var dött här idag...

• yrvädret

Nä - det var inte det. Fast å andra sidan är det inte nån idé att hänga upp sig på något som var för så många år sedan. Fast jag slipper helst bli påmind om det på det sättet

Förresten, Princess, vilka solosånger är det ni ska ha på bröllopet?

• yrvädret

Jag brukar vara öppen för det mesta. Fast skrikig hårdrock har jag låtit bli Sedan är det ju beroende på låt. I vissa fall är själva låten svår, och för att det ska låta proffsig så måste man i princip jobba som sångerska. Ta tex "I will always love you" med Whitney Houston. Mycket vacker men ack så svår. För hög och långa toner samt en himla massa whalande.

Det enda jag känner mig osäker på är om låten ligger för högt. Min röst ligger på en alt-stämma, även om jag har ett brett spann.
    Men om låten är hög så går den att sänka, så det brukar inte vara några problem.

Hm, en låt om vänska som utvecklas till kärlek... Kommer inte på någon på rak arm. Vill du ha svensk eller engelsk text?

• yrvädret

Iof så finns det en duett med Bryan Adams och Barbara Streissand som heter "I´ve finaly found someone" En del av texten är "it started over coffe, we started out as friends, It´s funny how whith simple thing, the best things begins" Något sådant...

• yrvädret

Princess har du tid att träffas någongång den här veckan så kan vi snacka lite?

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2