Göteborg (med omnejd) 2006 #2
Vårbrud-06 10/6-06, Starrkärrs kyrka(ale)
MiNik 19/8-06, Marstrand
majbruttan 6/5-06, Åmål
Vårbrud-06 10/6-06, Starrkärrs kyrka(ale)
MiNik 19/8-06, Marstrand
majbruttan 6/5-06, Åmål
Måste rådgöra om en sak...
Gjorde färdigt ett inbjudningskit igår (blev bra och visar nästa gång). M2b läste då texten inuti och opponerade sig. Detta pga att bara mina föräldrars nam/adress/telnr stod där och inte hans. Det finns naturligtvis an anledning till det sa jag och det är att de kommer att betala ca 1/3 av bröllopet och att de är intresserade och villiga att ta emot anmälningarna (vill inte att vi gör det själva). Vi har från start sagt att vi ska kunna dra runt ett bröllop med egna medel och inte be våra föräldrar om pengar. Mina föräldrar erbjöd sig och vi var naturligtvis glada för det. Hans mamma har en gång (innan förlovning) sagt att hon ska betala sina barns bröllop, men nu efteråt har hon inte sagt ett ljud om det och vi har naturligtvis inte tagit upp ämnet. Så - nu kvarstår alltså dilemmat: fråga om de vill ta emot anmälningar (vilket jag inte tycker att de ska få göra om de kommer som gäster på vårt bröllop), fråga om anmälningar och hoppas på att de säger att de vill vara med o betala ( ), inte fråga och på så sätt basunera ut att de "snålat in" på sonens bröllop (vilket m2b tycker att det ser ut som, men inte jag).
HJÄLP!!!
Kanske lite rörigt, men jag behöver verkligen tips. Hur har ni gjort?
Tusensköna - du vet allt hur jag tänker du Har oxå grunnat på det där om att berätta att mina föräldrar ska delbetala, men har då oxå tänkt att då tror dom att vi vill ha pengar av dem oxå, men vi vill ju inte be om pengar. Vi har så vi klarar oss ändå! AAhhhhh! blir tokig, men tack för stödet...
Tycker definitivt att du ska komma med på middagen! Antar att det såsmåningom kommer att bli ett bröllop och att du kan komma att behöva lite tips inför det Jag uppdaterar listan:
majbruttan
lindha
princess
trollvinter
ninni
yrvädret
vårbrud
tusensköna
Ja, kärleksbrud, vi har träffats några gånger förut. Då har vi fikat och diskuterat inbjudningskortsutformning (några har gått kurs) och kyrkor och festlokaler. Pratar annat oxå naturligtvis
Nästa tillfälle har vi sagt att vi ska ha en liten "hippa" med middag för att göra något annat än att fika. Första bruden ut är trollvinter den 7/1 så vi kom överens om att ha "hippan" redan nu. Du är naturligtvis välkommen du oxå. Planen är att vi ska ses på Järntorget kl 18 den 29 november
vårbrud-10/6 Starrkärrs kyrka
MiNik 19/8 Marstran
Majbruttan 6/5 Åmål
princess 22/4
kärleksbrud 10/6 St Bigittas (majorna)
Hippa-deltagare:
majbruttan
lindha
princess
trollvinter
ninni
yrvädret
vårbrud
tusensköna
minik?
kärleksbrud?
pio - varför inte åka bort - bara du och din m2b. Ni kan få gifta er vid havet - medelhavet, söverhavet eller vilket hav ni nu väljer. Ni (framförallt du) behöver inte bekymra er om gäster, arga blickar eller vad det nu kan vara... Bara ni 2 i sanden på stranden i solnedgången
Men ska det ske på bekostnad av ditt välmående? Det tror jag inte att han vill! Har du berättat för honom hur du känner?
Måste bara få återgå till min tidigare fråga om namn på inbjudan - hur löser vi det med hans föräldrar/anmälan/pengar/namn på inbjudan?? F'låt, men vi (ffa jag) vet inte hur vi ska kunna lösa detta...
Vårbrud: vi åker vd 14 i morgon. Och jag kan inte se något problem om att du ska med, men det är ju inte min bil och jag vet inte hur mycket man kan lasta i den
Tack alla goa tjejer för ert stöd i föräldrafrågan. Måste nog berätta för svärföräldrarna hur det ligger till med pengabidragen. Kan bli problematiskt efteråt annars...
Om vi känner varandra? Nu tycker jag att vi gör det. Jag känner som sagt ninni sedan barndommen och trollvinter & tusensköna sedan högskoletiden. De andra är nya goa vänner
Ninni - som jag sa innan, det kommer att lösa sig och dina svärföräldrar kommer att gratta o krama er på festen även om det kanske finns lite irritation just nu. Det löser sig ska du se
Åhhh - längtar till Ullared i morgon
pio, jag tycker att det är din sambos uppgift att se till att du lär känna hans kompisar. han måste ta med dej på lite lättsammare tillställningar såsom festen till helgen. han måste stå upp mot sina vänner och säga att "jag tar med mig min tjej så ni kan lära känna henne". Ni har ju ändå varit ett par i ett år och ska gifta er så du kommer ju att finnas där för ett tag framöver!
verkar mer och mer som att det inte är du som är problemet (missförstå mig rätt) utan din sambos. Tycker det är mkt oartigt mot dig att göra så. Oxå oartigt mot kompisen. Han borde visa att han respekterar dej och vara stolt över dej och vilja presentera dej för hela världen Säg till honom på skarpen är mitt tips!