• yrvädret

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

Halloj! Nu är jag här igen - har varit lite upptagen

Hoppas att det ordnar sig med jobbet ninni!

Hej och välkomna alla nya som kommit hit! hoppas att vi ser er på hippan på tisdag! Längtar verkligen dit!

Har hunnit fixa endel i veckan med bröllopsbestyr. Bl a varit hos Eironora och börjat fixa med klänning, beställt brudbukett hos Törnrosa, fått tag på schysst åk mellan vigsel och festlokal samt bokat tid för bruduppsättning hos frisören. Så jag har hunnit bocka av endel den här veckan (och dessutom är jag numera blond, om det är någon som är intresserad mer än jag själv )

• yrvädret

Lindha - såg ditt mail precis! Du är så gullig

• yrvädret

Vad 17 finns det inte en pizzeria i Mölnlycke med hemkörning när man behöver en???? Är bakis och vill ha PIZZA!!! och bil har vi inte heller och det är f-rbannat långt att gå... I Linköping hade var och varannan pizzeria hemkörning.

Jaja, får väl knata ned ändå om vi ska få i oss någon mat.... *lunkar buttert iväg*

• yrvädret

Nu har jag ätit pizza *nöjd och glad*

Fy, vad det är kallt ute! Tycker inte om kyla! eller vinter heller, för den delen. Funderar allvarligt på att bosätta mig på sydligare breddgrader för all framtid.

Appropå lingonsylt; Är det någon mer än jag som börjat känna ett allt starkare baby-sug?? Jag är helt förvirrad - JAG bli MAMMA??? Jo, världen är allt bra konstig!!

• yrvädret

Lindha - du är galen!!! Inte kan man gilla snö

Men bebbar, dom gillar vi!

Jag frågade faktiskt T idag, vad han skulle tycka om att försöka starta barnfabriken efter bröllopsresan i december nästa år. Han fick en smärre chock för vi har alltid pratat om barn med ett "om några år" för ögonen - inte så konkret som jag känner nu... Men vi kan ju liksom inte fortsätta i hur många år som helst med ett "om några år", om man säger så...

• yrvädret

Lindha - hur resonerade ni när ni skulle skaffa barn? Blev Ebba "bara till" - blir det så blir det, eller var hon planerad? (oj, en kanske lite väl personlig fråga - du behöver självklart inte svara om du inte vill)

• yrvädret

Nä, vi blir ju inte yngre - jag vill gärna ha fått första barnet innan jag fyller 30 år, alltså lite mindre än 4 år kvar. Om vi sätter igång efter bröllopsresan så är jag 27,5 år och lär med andra ord vara 28 innan vi får barn (om vi blir gravida direkt så att säga).
    Men om det tar längre tid så kanske jag hinner bli närmare 30 innan det blir något. Vi har många par (bla syskon till T) som har stora problem att få barn. De håller på med IVF-behandlingar och har det jättejobbigt. Jag vill inte hamna där! Alla har det ju inte lika lätt som mina föräldrar - pappa brukar säga att han bara behövde skaka kallingarna så blev mamma gravid

• yrvädret

Det brukar väl vara lite lättare att bli gravid med nästa barn. Har läst det någonstans. Liksom att livmodern är mer gästvänlig efter första barnet

• yrvädret

Vi är 4 syskon. I T:s familj är de 7. så oddsen att vi bör kunna få barn är ganska höga. Men det beror självklart hur kompatibla vi är (och att det inte är något fel på någon av oss)

• yrvädret

Min mamma vet på dagen när min storasyster blev till. Kådisen sprack....

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2