• Lindha

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

Tror aldrig att varken min pappa, Johans pappa eller ens hans mamma hade ringt för att tacka för inbjudan eller säga att den var fin eller liknande. Vet inte ens om dom hade ringt för att tacka ja, för oss och dom är det självklart att dom kommer.

• Lindha

Åhh vad roligt majbruttan, är du oxå sugen på att flytta hit? :)
    Nr 19 ligger på våran gård :) Ser väldigt fint ut innuti, men tråkigt utanpå. 12an ser fint ut på utsidan, men vet inget om insidan. jag och Ebba kan ta en promenad förbi idag och spana om du vill ;)

• Lindha

Ja jag tänkte precis säga det, att dom har visning ikväll :)

Åhh vad roligt! :)

• Lindha

Majbruttan vet inte vad det är för folk som bor på den andra gården. Men här på vår gård är det nästan bara folk i vår ålder. Jag och ebba ska snart ut på spaning ;)

• Lindha

Det finns fler hus till salu här i Älvängen Princess. Så det räcker till er andra oxå ;)

• Lindha

Ja 12:an ligger som vårt hus medans 19 ligger som Vårbruds hus. Dvs dom har fler fönster i köket och även utgången till trädgården i köket.

• Lindha

Sådär majbruttan, nu har vi varit ute och spanat. :) Jag tror att 12:an är mest prisvärt, om man utgår från utgångspriset. Det skiljer 10.000:-. Men 12:an har ju ny panel + att det är ganska nymålat. Vi har precis bytt panel och fönster och det är inte roligt. Tar MYCKET längre tid än man tror, vi gjorde 3 sidor förra året och så baksidan nu i våras. Och det kostar en hel del. Insidan har jag ju svårt att utala mig om. Men av bilderna och texten så låter dom rätt likvärdiga. men 12:an har ju klinkers med golvvärme i köket. Lyxigt! :)
    Båda två husen har ju sovrumm där uppe istället för vardagsrum. Det som kan vara farligt är ju att ha sovrum där dom små fönstren är OM det skulle börja brinna. Små barn har svårt att ta sig upp, och vuxna är för stora för att ta sig ut. Och orginalfönstren går tydligen inte ens att öppna. Så kolla dom! Pratade om det med grannarna på städdagen. En av killarna är brandman, han sa att han ALDRIG skulle ha ett sovrum där dom små fönstren är. Men att det finns små brandstegar man kan sätta upp om det skulle vara så.
    !2:an har morgon och förmiddags sol och nr 19 har em och kvällssol.
    Ni får jättegärna komma förbi här ikväll. Om det är något ni undrar eller om ni vill jämföra. Om inte annat så är vi ju nyfikna på vad ni tyckte! :)

• Lindha

Förresten, vilken tid är det ni ska dit??

• Lindha

Jag däremot är JÄTTESUGEN på att flytta. Men vi har inte råd... :(

• Lindha

äntligen funkar bt igen!!! :)

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2