Sådär majbruttan, nu har vi varit ute och spanat. :) Jag tror att 12:an är mest prisvärt, om man utgår från utgångspriset. Det skiljer 10.000:-. Men 12:an har ju ny panel + att det är ganska nymålat. Vi har precis bytt panel och fönster och det är inte roligt. Tar MYCKET längre tid än man tror, vi gjorde 3 sidor förra året och så baksidan nu i våras. Och det kostar en hel del. Insidan har jag ju svårt att utala mig om. Men av bilderna och texten så låter dom rätt likvärdiga. men 12:an har ju klinkers med golvvärme i köket. Lyxigt! :)
Båda två husen har ju sovrumm där uppe istället för vardagsrum. Det som kan vara farligt är ju att ha sovrum där dom små fönstren är OM det skulle börja brinna. Små barn har svårt att ta sig upp, och vuxna är för stora för att ta sig ut. Och orginalfönstren går tydligen inte ens att öppna. Så kolla dom! Pratade om det med grannarna på städdagen. En av killarna är brandman, han sa att han ALDRIG skulle ha ett sovrum där dom små fönstren är. Men att det finns små brandstegar man kan sätta upp om det skulle vara så.
!2:an har morgon och förmiddags sol och nr 19 har em och kvällssol.
Ni får jättegärna komma förbi här ikväll. Om det är något ni undrar eller om ni vill jämföra. Om inte annat så är vi ju nyfikna på vad ni tyckte! :)